Heeft iemand ervaring met mooie excursies door de natuur op Bali
of kent iemand goede organisaties die excursies organiseren?
Wat voor een natuur wil je? Bali heeft nu niet bepaald een tropisch regenwoud
Heel veel organisaties bieden tours aan waarbij je een van de vulkanen van Bali bezoekt/beklimt. Verwacht niet al te spannende trekkings, deze zijn ECHT heel eenvoudig! Alleen de zonsopkomst bij de Gn Batur is een beetje pittig. Voor de iets minder actieve mens: een bezoek aan de Gn Agung wordt vaak gecombineerd met een bezoek aan de pura Besakih, de moedertempel. Best interessant, zeker als je een gids hebt die je wat info kan geven over het Balinees Hinduisme.
Je zou ervoor kunnen kiezen om te gaan duiken en te snorkelen en te kiezen voor onderwaternatuur. Plaatsen waar je zelf aan de slag kunt, zijn bv Tulamben en Sanur. je kan ook snorkelen bij Pagangbai en Lovina. Snorkelen bij Lovina wordt vaak gecombineerd met een bezoekje aan de ‘wilde’ dolfijnen daar.
Je kan ook paardrijden door de sawa’s en over de stranden, dit kan bv in Yeh Ganga (bij Tabanan). Deze tour kun je op heel veel plekken in Bali boeken, bv in Kuta. Of je gaat op eigen gelegenheid naar Yeh Gangga, een dorpje waar bijna geen touristen komen. Je kan er niet zwemmen, maar het strand is mooi. Je kan er dus paardrijden, maar de omgeving loont zich ook prima voor het maken van (korte) wandelingen/trekkings door de sawa’s. In het hotel Bali Wisata, wat in het dorp ligt, zijn vele suggesties voor routes te krijgen.
In de omgeving van Ubud is het ook mooi wandelen en fietsen. Je kan er op eigen gelegenheid uittrekken, hotels kunnen je helpen met suggestisch voor routes. Hier is het echter drukker dan bij YGG.
Tot slot zijn er nog verschillende tempels met aapjes (Sangeh Monkey Forest, Monkey Forest in Ubud, Ulu Watu), maar dat is natuurlijk geen echte natuur. Al is het wel leuk om te zien Ook kun je op olifanten rijden, naar een volgelpark enz.
Een vriend van me kan je evt helpen met tours, hij heeft verschillende winkeltjes in de omgeving van Kuta. Zijn mail: Made [EMAIL=“bali_happy2004@yahoo.com”]bali_happy2004@yahoo.com
hoi fransso,
je zou het grote natuurreservaat op Bali Taman Nasional Bali Barat kunnen bezoeken. Daar vindt je nog een restant oerbos , kustmoerassen, mangroves Ik heb begrepen dat je daar niet alleen mag gaan rondlopen je moet een vergunning aanvragen en met een gids kun je dan in het reservaat een gedeelte bekijken. er loopt een weg onderlangs de berg Gunung Prapat Agung.je kunt je vergunnung halen in Cekik of in Denpasar.
gr.
emcee
Hallo…
Heeft u veel informatie nodig over Bali? kijkt u aub mijn website www.tika-excursie.com. Ik ben een nederlands sprekende gids op Bali en ik werk ook nog bij een grote reisbureau.
U kunt ook mij emailen als meer informatie nodig. Ik wil altijd graag ullie helpen.
Groetjes
Tika
Ik heb een wandelroute-beschrijving door de natuur in Ubud (Bali). Je kan 'm gewoon zelf doen. Duurt ongeveer 45 minuten. Ik heb er omdat ik zoveel mooie vlinders onderweg zag ruim 2½ uur over gedaan door het fotograferen. Heb daar vlinders in het wild gezien die ik hier in Ned. alleen in spec. vlindertuinen zie. De route is heel makkelijk omschreven en start vanuit het midden van Ubud.
ingrid.m@ziggo.nl