Hallo,:dag:
Wij gaan eind februari naar Bali en zouden graag de jungle willen zien.
Zijn er ook mensen die leuke excursies weten van een halve of hele dag door het regenwoud?
Of andere indrukwekkende wandeltochten?
Hallo,:dag:
Wij gaan eind februari naar Bali en zouden graag de jungle willen zien.
Zijn er ook mensen die leuke excursies weten van een halve of hele dag door het regenwoud?
Of andere indrukwekkende wandeltochten?
Jammer Bali kent geen regenwoud, het tropisch regenwoud is trouwens zeer mensonvriendelijk, geen plek waar je voor je plezier naar toe gaat. Eenw andeling door de sawa is heel wat gemakkelijker. Voor regenwoud moet je naar Sumatra, Kalimantan of West-Papua.
Hier een site die een jungle-expeditie
of bush-walk op Bali aanbiedt:
Ja Bedankt voor de info ik heb mijn tekst even aangepast door de vertaling van sommige engelse sites dacht ik dat er ook een regenwoud was.
Maar jungle lijkt mij ook geweldig.
Persoonlijk zou ik het gewoon bos willen noemen, de onderbegroeiing is op de plaatsen waar je loopt verdwenen, anders had je een paar man nodig die een pad moesten kappen en kwam je maar een paar kilometer per dag vooruit. Balinezen zijn zo commercieel dat het bos “regenwoud” noemen. Al met al blijft zo een tocht een aanrader, omdat tropische stammen er heel anders uitzien dan beuken, dennen en eiken. Ook de heel andere begroeiing en alle geluiden uit de natuur maken zo een tocht zeer mysterieus en de moeite waard. Tijgers of krokodillen zul je niet tegenkomen, hoogstens een slang, veel muggen en wat bloedzuigers, vreemde vogelgeluiden is natuurlijk ook leuk.
Hallo…
over de jungle trekking is veel, u kunt dat doen in Ubud of in de omgeving van Tamblingan en buyan meer in het noorden. Allebij is dezelfde mooi. Voor meer informatie, kunt u mij emailen of mijn website kijken www.tika-excursie.com
Groetjes
Tika