Ik ga in 2010 met mijn vriend met een toyota landcruiser van nederland naar tanzania ( daar zijn we regelmatig geweest en dat lijkt ons een mooi eind doel).
wie heeft dit vaker gedaan ?? Ik ben benieuwd hoe lang dit duurt. Ik kan max 3 maanden verlof op nemen en mijn vriend max 6 mnd.
wie heeft er tips. Iik zou graag wat meer reisverslagen hier over lezen, maar kan hier over weing vinden.
Het zijn goede vrienden van me en ze zijn nog maar pas vertrokken (maandje). Ze hebben zich enorm lang voorbereid op de reis…met vele proef kampeer tochtjes met hun jeep.
Wanneer willen jullie gaan? Leuk hoor. Ik krijg mijn vriend nog niet zo gek maar ik zou graag de zijde route doen… dus ik ga vanaf nu deze site eens bijhouden…aangezien ik vanaf de zomer 2009 best een jaartje er tussen uit kan.
wij willen in 2010 gaan. volgend jaar willen we onze toyota landcruiser gaan kopen en dan een proef rit gaan maken naar marokko en een stuk sahara mee pakken.
Wij zijn al regelmatig in tanzania geweest omdat mijn vriend ( is gewoon een hollander hoor) swahililes geeft aan artsen en studenten hier nederland. wij gaan er dus regelamtig heen om te taal beter te leren.
eerslijk gezegd vind ik het dood eng om zon reis te gaan maken en wil ik eigenlijk ook maar maximaal 3 maanden van huis. Mijn vriend wil graag veel langer, dus we zijn een beetje aan het kijken hoe we dat gaan doen. Misschien dat we op zoek gaan naar andere mensen die een gedeelte van de reis met ons of met willem mee gaan doen en dat ik het andere gedeelte doe. we weten het nog niet goed. Maar We gaan het wel doen.
Hoi,
Lijkt me een super mooie reis helemaal naar Afrika. Mijn vrienden gaan voor een jaar. Volgens mij moet je behoorlijk doorrijden wil je het in 3 maanden doen…
nee 3 maanden gaat dan niet lukken inderdaad.
het zal er dan op neerkomen dat ik 3 maanden mee ga en mijn vriend een half jaar. Misschien willen een paar vrienden van ons ook een maand mee om beurten zodat hij niet alleeen is.
Wij zijn ook net weer bezig onze weblog van dat stuk weer wat op te frissen en bij te werken. Naast het verhaal staat er een stuk over de auto wat misschien ook interessant voor jullie is. Wij hebben het in drie maanden gedaan naar Nairobi, maar dat was veel te snel. 6 maanden is mooi. Er is zoveel te zien. Uiteindelijk hebben wij alleen in Kenia al drie maanden rondgereden. Het wordt de reis van je leven.
Ik kan je uiteraard heel veel tips geven, maar dan moet je gericht vragen. Binnenkort zet ik misschien mijn videofilms op de blog of website.
www.big5.web-log.nl
www.imaginature.nl (heeel veel foto’s van onze reis)
hee andre wat gaaf zeg. Ik zie dat je steeds 3 maanden op pad bent en dan de auto achter laat. Waar laat je je auto dan achter en hoe regel je dat??? en wat zijn de kosten daar van???
mooie fotos op je site en ik zal je weblog zeker gaan volgen
Alleen de eerste trip was 3 maanden, de latere waren korter, ongeveer de helft. De auto heeft twee keer in Kenia gestaan, bij Jungle Junction, een camping in Nairobi. De eigenaar Chris zorgt ook voor de auto voor 30 euro per maand. Accu’s laden en de motor af en toe laten lopen, echt super service. Ook heeft de auto in Arusha gestaan en de laatste twee keer in Lilongwe. Twee keer hebben we niets hoeven betalen voor het stallen. Binnenkort gaan we weer en ik kan niet wachten om de 6-cylinder weer te horen ronken. Het is heerlijk om er zoveel tijd voor te nemen. We gaan nu voor de derde keer naar Zambia want dat is een fantastisch land, vooral de beide Luangwa-parken. Dan gaan we via Mozambique door naar Kaapstad.
Geen stomme vraag hoor, het antwoord is alleen nee. De auto staat nu in Malawi, niet in Kenia. En zoals gezegd gaan we binnenkort zelf weer. Buiten dat denk ik ook tussendoor dat nooit te zullen doen. Met een auto in Afrika (terrein)rijden komt wel wat meer bij kijken dan je nu denkt waarschijnlijk. Ook qua papierwerk.