Wie rijdt onze auto terug uit Afrika naar Nederland?

Dag allemaal,

wij zijn drie enthousiaste studenten die een reis van nederland naar zambia willen ondernemen. we hebben een stevige toyota landcruiser gekocht en deze zelf tot een geweldig overlandvoertuig omgebouwd. Nu zoeken we alleen nog niemand die eenzelfde reis zou willen doen, maar dan vanaf zambia weer terug naar nederland. Wij zijn redelijk flexibel in de terugreis, dus er kan altijd vanalles worden overlegd.

Interesse of iets meer informatie over ons? Kijk eens op www.studentsoverlanding.nl of stuur ons een mailtje!!!

Groeten, Tim Super, Rob van de Ven en Stefan van Diesen

Hoe lang zal het ongeveer duren om de auto terug te rijden?

Gr.

Onze reis gaat ongeveer 10 weken duren. Dat is van Wageningen in nederland naar Lusaka in Zambia. We zullen begin september aankomen in Lusaka. Vanaf dan is de auto beschikbaar voor het terugrijden. Je kan zelf een route uitstippelen naar eigen interesse, maar dan wel in een klein beetje overleg met ons natuurlijk. Je kan dus zelf kiezen hoelang je de reis wil maken in principe.

Let wel, wij rijden alleen heen van nederland naar zambia, en dus zoeken we een paar mensen die onze auto terug naar ons willen rijden van zambia naar nederland.

De reis is ongeveer 16000 km, en het ligt dus aan jou hoe snel je erdoorheen wil crossen. Het is in elk geval zaak dat de auto voor eind april weer bij ons is, vanwege het Carnet De passage.

Groeten, Tim Super

Duidelijk! :slight_smile: Ik had echter gehoopt dat jullie eerder terug zouden zijn… ik zou bijv. van 20 juli tot eind augustus wellicht kunnen, maar dat gaat dus niet lukken! Daarnaast lijkt me dat ook ietwat ambitieus voor 16.000 kilometer :slight_smile:

Maar in ieder geval succes!

Het is het overwegen waard, heb je site bekeken en hoe komen we in contact?
groetjes van Raman.

Hoi Raman,

Het beste is als je ons een mailtje stuurt via het contactgedeelte van de website. Dan krijgen we die met zijn drieen binnen en kunnen we overleggen. Je moet wel realizeren dat het een lastige trip word als je het in je eentje wil doen. Niet alleen qua rijden, maar ook omdat alles in de auto op drie personen is berekend, zoals de daktent etc. Maar goed, daar komen we wel uit.

Ik zal het in elk geval ook eventjes overleggen met de rest, en stuur ons maar even een mail met wat info over je idee, een ruwe route die je zou willen rijden etc. Het is ook wel handig als je een beetje info over jezelf meestuurt.

Groeten, Tim Super

Oke, geef me even de tijd Tim.

Prima, komt goed. Wel handig nog voor jou om te weten is dat we 1 juli willen vertrekken. Ivm planning etc is dat wel handig om te weten denk ik.

Ik hoor wel van je,

Groeten, Tim Super

Beste Koen,

We hebben een tijdje terug contact gehad over het terugrijden van onze auto vanuit Zambia naar Nederland, en ik vroeg me af of je al wat meer weet of je dit wil gaan doen of niet.

Laat maar wat horen als je wat concretere plannen hebt,

Groeten, Tim Super

Helaba,

Ik ga zelf naar Swaziland eind augustus, begin september. Ik ga daar een aantal weken de handen uit de mouwen steken in een schooltje voor authistische en gehandicapte kinderen. Ik ben daar verleden jaar terecht gekomen tijdens een trip liftend door Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho. Daarna reis ik door naar Zimbabwe, waar ik met één van de leraressen van de school op familiebezoek ga. Ik zou het wel zien zitten om jullie jeep dan van daaruit terug naar huis te rijden.
Ik zou daar wel wat meer tijd voor uittrekken (tussen 3 en 5 maanden). Zijn jullie zeker dat jullie deze trip in 10 weken gaan afronden ? Ik heb zelf 2 jaar geleden een jeep (Daihatsu Feroza) van Brussel naar Lomé, Togo gereden. Die trip heeft mij 6 weken gekost. En ik vond nog dat ik te snel ben gegaan. Ik kan jullie alvast verzekeren dat jullie een onvergetelijk trip tegemoet gaan.
Laat iets weten als jullie interesse zouden hebben. Jullie kunnen mij bereiken op yabedabedoe@yahoe.com.

S’luukes