Wie heeft een leuke reisschema voor 15 dagen?

Hallo,

Ik wil samen met mijn vriend voor 15 dagen in juli/augustus naar Thailand.
We hebben nooit een verre rondreis gemaakt. Zijn meer Turkije / Spanje vakantie mensen :-). We willen een keer totaal iets anders en willen dus graag naar Thailand.

We hebben gekeken naar georganiseerder rondreizen, maar dat is nogal duur, dus willen zelf wat samenstellen. Ik hoop dat iemand ons hiermee kan helpen.

We willen 1 week bezienswaardigheden zien en laatste week meer de stranden (zuiden) combinaie van actief en rust: willen Bangkok zien en niet naar Phuket of Pattaya

Heeft iemand voor ons een leuke schema?
Is het mogelijk om daar ter plekke hotels e.d. te boeken of moeten we dat van te voren al regelen? Ik hoor dat Thailand super goedkoop is, maar heb geen idee hoe duur een hotel bijvoorbeeld is.

Alvast heel erg bedankt voor de moeite.

Groetjes,
Danny & Aynur

Allereerst is het denk ik goed om te weten dat je in Thailand heel goed kan reizen met treinen en bussen. De Thai zelf gebruiken meestal de “public busses” en toeristen nemen vaak de “VIP” bussen. Deze VIP bussen zijn, ondanks de naam, heel erg goedkoop vergeleken met het Nederlandse openbaar vervoer :smiley: (je zit voor zo’n 15 Euro in Zuid Thailand)

Ik weet niet precies hoe avontuurlijk jullie zijn, maar hier even een leuk reisschema van hoe ik het ongeveer zou doen in jullie positie :slight_smile:

Bangkok - 2 dagen - Beetje bijkomen van de reis en rustig de boel op je af laten komen. Misschien een kleine trip naar een tempel of een markt. Vanuit daar kan je met een bus of trein naar…

Ayutthaya - 2/3 dagen - Bekijken van oude tempels en ruïnes. Dan met een trein via Bangkok of rechtstreeks met een bus of minibus naar…

Kanchanaburi - 3 dagen - Hier is van alles te doen. Bridge over the River Kwai, monkey school, tiger temple, Erawan watervallen, longtail boat trip, oude railway trip, etc. Er kan van alles geboekt worden via guesthouses of bij stands langs de weg. Daarna kan je met de bus of trein (via Nakhon Pathom geloof ik) naar het zuiden.

Prachuap Khiri Khan - 2/3 dagen - Scooter huren en lekker langs de rustige stranden rijden en stoppen voor een duik wanneer je wilt. Of gewoon handdoek mee en ergens blijven liggen. Het is hier lekker rustig omdat het hier nog niet super toeristisch is! Daarna misschien nog naar…

Ban Krut - 2 dagen - Fantastische (lege) stranden. Vooral wanneer je met eens scooter iets zuidelijker gaat richting Bang Saphan. En vanuit Bang Saphan Noi kunnen er ook boot/snorkel trips gedaan worden naar kleine eilandjes in de omgeving. En dan vanuit daar een trein of bus nemen terug naar…

Bangkok - 1/2 dagen - Shoppen en klaar maken voor de vlucht naar NL.

Als je liever ietsje meer toerisme wil in plaats van de zeer rustige Prachuap en Ban Krut kan je bijvoorbeeld vanuit Kanchanaburi een VIP bus pakken…

…naar Krabi - 3/4 dagen - Mooie, iets drukkere stranden. Met een scooter kan je de omgeving verkennen omringd door rotsen en bergen. Ook trip mogelijk naar b.v. Railay beach.
OF
…via Chumpon naar Koh Tao - 4 dagen - Supermooie stranden en veel mogelijkheden voor duik en/of snorkel trips.

Hotels/guesthouses boeken kan daar gewoon ter plekke. Ik zou zeggen, schaf een Lonely Planet aan want daar staan, per plaats, heel veel overnachtings mogelijkheden + prijs in weergegeven. Ikzelf reis een beetje op budget en ben aan overnachting + eten + ov dagelijks zo’n 20-25 euro kwijt. Je zit voor 200-350 Baht (4,5-7,5 euro) voor een kamer(!), dus niet per persoon(!), al in hele nette guesthouses met soms zelfs een zwembad erbij.

Hoop dat je hier wat aan hebt. Meer info kan je ook vinden op mijn website.

Leons

1 like