Wij gaan half juli voor het eerst naar Kenia. De tickets zijn gekocht en we zijn van plan om een budget kampeer-safari te maken van 7 dagen. (nairobi, masai mare, lake nakuru, samburu, nairobi), qua kosten is dat een stuk aantrekkelijker dan de dure lodges. Iemand hier ervaring mee?
We willen hierna met de nachttrein van nairobi naar mombasa reizen en daar een week strand boeken, daarna weer terug vliegen naar Nairobi. Treinreis en int. vlucht kan ik boeken via internet maar wat is wijsheid; kan ik beter ter plekke taxi’s regelen die ons van het vliegveld/station naar de hotels brengen of is het makkelijker dat van te voren te regelen? (we landen om 2 uur 's nachts!)
Onze voorkeur gaat uit naar Diana beach, heeft iemand tips? Willen na de eerste week kamperen wel graag een wat luxer hotel (hoeft geen 5 sterren te zijn!!) Misschien is het erg lastig/duur om van het treinstation naar Diana te reizen en kunnen we beter aan de noordkust blijven?? Graag tips!
Hi karen,
Let bij kamperen even op of je op een matrasje van 2 cm op de grond in een plastic koepeltentje of op een fatsoenlijk bed komt te slapen in een canvas safaritent, vooral als je met kinderen op pad bent of een slechte rug hebt.
Een taxi vanuit Mombasa naar Diani zal ongeveer een 30 euro zijn(?).
Diani ben ik niet zo bekend, je zou misschien ook een cottage of huisje met kok kunnen overwegen.
Er zal atijd wel een taxi op het vliegveld in Nairobi staan, die kun je aldaar ook 's nachts makkelijk kunt regelen.