Nou daar trap ik ook niet in hoor! Mijn man zei gister al: ik draag m n koffer zelf wel! Maar ik ben wel van plan af en toe iets te geven aan mensen die ik leer kennen of zo, dan bepaal ik het zelf!
Kijk, dat is in ieder geval de juiste instelling! ![]()
Mijn koffer mogen ze ook niet dragen hoor, maar ze maken misbruik van hun brutaliteit en overdonderen de first-timers ermee en vangen zo toch wel de nodige euro’s. Neem het ze eens kwalijk… Maar het schrikt sommige toeristen wel af en geeft een erg foute (eerste) indruk. Dit zouden ze veel beter moeten reguleren.
Weet je waar je zo goed aan moet denken … geef niet teveel geld / spulletjes aan de mensen in het toeristengebied, maar juist daarbuiten.
De gambianen in het toeristengebied krijgen vaak nog wel wat, ook aan meegenomen spulletjes, maar ga eens buiten dat gebied. Echt, dan zie je wel wat anders.
Maar pas dan wel op, want als ze zien dat je iets uitdeelt, dan staan er zo tig kinderen en volwassenen om je heen.
Dus doe het niet zomaar op straat, want dat wordt ruzie en problemen. Ik heb het dit jaar weer met engelse toeristen gezien en daar wordt niemand blij van.
Goed uitkijken aan wie je het geeft en waar. Ook niet zo maar aan de leerkrachten op een school geven, want dan krijgen de kinderen heel vaak niets.
Bedankt voor jullie tips! Altijd welkom!
Ik volg deze conversatie met veel interesse, groentje zijnde. Lighthouse en moontje, jullie ziten in dezelfde periode als ik in Gambia, misschien leuk om samen wat te ondernemen/land ontdekken. Ik stuur jullie tzt een prive bericht, als jullie dat oke vinden?
Is goed hoor! Wij zitten in Bijilo van 13/3 tot 20/3 ik weet niet hoe die prive berichtjes werken want zit pas op dit forum maar komt vast goed!
Prima, ik ga op 6 maart en blijf drie weken.
Ik zit in Kotu, ik weet niet waar jij zit.
Ook ik weet niet precies hoe het werkt met privéberichten, maar laat het desnoods dan hier even weten dat je iets gestuurd hebt.
Prive berichten niet zo moeilijk hoor klik op de naam links en het wijst zich vanzelf
Ook wij gaan in maart naar Gambia, ik ben zelf een aantal jaar terug al eens in Senegal geweest en naar wat ik zo lees op dit forum zijn de verschillen niet zo groot.
Wij gaan naar Bijilo (hotel Lemon creek) is hier iemand al eens geweest en goede tips voor ons heeft ?
Dat schijnt het hotel tegenover ons hotel te zijn! Ziet er wel mooi uit!!
Hoi Beanca2,
Ik ga in Mei een maand in mijn eentje naar Gambia en vlieg daarna door naar Ghana,
Hoelang blijf jij in Gambia. Ik hoor graag de tips van je na je reis!
Groetjes Marleen
Hallo allemaal,
Even een vraagje wie gaat er in maart naar Gambia & zou misschien wat geld voor mij willen overhandigen aan mijn vriend in Gambia? Ik woon zelf in Flevoland.
Groetjes Maan
Ik heb net gereageerd op je privéberichtje.
Ik hoor het wel.
Hoi wij wonen ook in flevoland en gaan 13 maart naar Bijilo! Dus stuur mij maar een berichtje met wat informatie wat je precies wil!
Groetjes Monique
Moon en Lighthouse, ik heb jullie een privebericht gestuurd
Ok bedankt! Ik ga het lezen!
Wij zijn ook al div keren in Gambia geweest… en… de laatste keer huiswaarts… bleven de deuren van de bus bij het vliegveld wel erggg lang dicht… terwijl luiken onder de bus opengingen, en er al driftig werd uitgeladen, stonden wij nog braaf binnen… dus de kruiers waren al driftig bezig… en dan worden ze boos als je toch je eigen koffer ertussenuit haalt… haha…( we kregen hierbij het idee dat het zo gearrangeerd was om de kruiers hun gang te laten gaan) nee… op het vliegveld krijgen ze van mij ook geen stuiver. De allereerste keer hadden wij bij aankomst geen gambiaans geld en gaven toen een 1 euro stuk… hij klakte eens met zijn tong, keek ons aan… en gaf hem terug… haha… Dus dat was gelijk een goede leer… op het vliegveld kan ik mijn eigen koffer dragen/rijden… zo zwaar is dat nou ook weer niet…
Maar we hebben tegenwoordig een eigen chauffeur daar die ons al reikhalzend op staat te wachten… dus… hoef eigenlijk niet te zeulen met dat ding!
Ja dat hoor ik vaker, dat men al door een bekende chauffeur opgehaald word leuk!