Ach gewoon een reactie omdat ik steeds opnieuw deze discussie zie opduiken en er een beetje moe van wordt omdat ze meestal niet strookt met de realiteit.
Als je zegt dat er geen vergelijking is met Nederland … tja met wat vergelijk je dan wel ??? Waarom zeg je dan dat het DUUR is ? In vergelijking met Thailand ? We spreken dan over iets héél anders he, aan de andere kant van de wereld …
Je wil geen redelijke vergelijkingsbasis maar probeert wel de indruk na te laten dat dit land “duur” is
Snap je nu waarom ik reageer ?
Nothing personal :kus:
Ik had de vraag zo opgevat: kies je als toerist wel of niet weer voor Brazilie, en laat je je hierdoor beinvloeden door de prijzen. Allereerst: ik ben helemaal verliefd op Brazilie. Het is het mooiste land dat ik ken, met de leukste mensen, het swingt, de muziek overal, het eten is lekker, en de stranden als een droom. Het is dus hoe dan ook mijn favoriete bestemming. Echter, als toerist moet je (ik) jaarlijks kijken waar je naar toe gaat en wat je kunt betalen voor het budget dat je beschikbaar hebt. En dan kun je voor een lager budget bijvoorbeeld langer op vakantie, of wat luxer, in een land waar de prijzen lager liggen. Ik kijk overigens nog steeds naar Brazilie voor onze 2012-vakantie, maar de tickets zijn duur, en als het verblijf in verhouding dan ook steeds duurder wordt, maakt dat de keus wel lastiger.
Ik had de vraag zo opgevat: kies je als toerist wel of niet weer voor Brazilie, en laat je je hierdoor beinvloeden door de prijzen.
Zo had ik de vraag ook bedoelt, Sharonnebonneke. Ik was benieuwd of mensen een andere keuze maken nu Brazilië sterk ontwikkeld en het prijspeil omhoog gaat. Veel toeristen zijn niet erg honkvast en wisselen makkelijk in hun vakantiebestemming en je hebt trend’s, landen die “in” zijn. Ik vroeg me af of dat ook geldt voor Brazilië na een periode van hype en veel belangstelling.
Ik las net in De Standaard dat 1 op 7 belgen onder de armoedegrens leeft, ttz minder verdient dan 973 euro per maand, dat geeft in braziliaanse real ongeveer 2.325 R$
het minimumloon hier (in Bahia, is afhankelijk per deelstaat) bedraagt minder dan 600R$ per maand, minder dan een vierde dus …
Ik durf te veronderstellen dat diegenen die deel uitmaken van 1 op 7 niet naar Brazilië reizen