Wie gaat er ook in maart 2010 naar Nepal???

Hoi,
Ik ben van plan om in maart 2010 een maand in Nepal te reizen. Uiteraard wil ik daar ook een trek doen. Verder kijk ik wel wat er op mijn pad komt.

Zijn er nog reizigers met dezelfde plannen??? Is toch gezellig als je een ‘bekende’ tegenkomt in Nepal!!!

Verder over mij, ben 26 jaar en heb al wel wat backpack-reizen achter de rug. Maar dit wordt de eerste keer naar Nepal en de eerste keer alleen!

groetjes Kimberly

Hoi Kimberly,
Ik ben Natasja (Amsterdam, 29 jr) en ga van 26 feb tot 20 mrt naar Nepal in m’n eentje . Mijn route is nog open, maar ik weet ook zeker dat ik een trek wil gaan doen, liefst een beetje aan het begin, dus de eerste/tweede week van maart. Ik heb redelijk wat reiservaring maar alleen in latijns-amerika en europa, dit is de 1e keer azie voor mij dus het lijkt mij ook leuk om ergens met een ‘bekende onbekende’ te meeten :dag:.
Groetjes Natasja

Hoi Natasja!
Bedankt voor je reactie…
I.v.m. mijn werk moet ik mijn reis wat uitstellen, dus ik ga waarschijnlijk rond 25 maart pas vertrekken.
Dan lopen we elkaar net mis! Jammer…
Heel veel plezier iig daar, maak er een mooie reis van.

groetjes Kimberly

Hoi Kimberly,

Als alles goed gaat vertrek ik (29 jr) op 20 maart voor 4 weken naar Nepal, ook alleen. Ik wil volgende week mijn ticket gaan boeken! Wil ook zeker een trekking gaan doen, ben me een beetje aan het inlezen nu. Heb jij al een route in de planning?

Groetjes Janneke

He Janneke,
Ik heb je een prive-berichtje gestuurd!
Is misschien wat makkelijker…

groetjes…

Je hebt een goede keuze gemaakt. Nepal is buitengewoon. Mijn echtgenote en ik (beide 64 jaar) vertrekken op 13 maart voor de 7de maal naar Nepal. Hebben zowel Annapurna-, Langtang- en Makaku-trek gedaan in de voorbije jaren. Dit jaar trekken we naar Mustang.
Van alle landen die we bezocht hebben is de natuur in Nepal het mooist.
We kunnen zeggen dat we reeds een stuk Azië gezien hebben: Vietnam, Laos, Cambodja, Thailand, India (5x), Tibet, en op een andere reis China, Iran, Oesbekistan maar keren altijd terug naar Kathmandu. Rita en Daniel.

Ik ga ook 25 februari weer, helaas maar voor 2 weken. Heb daarom helaas geen tijd om een trekking te maken. Maar gelukkig in oktober van dit jaar heb ik nog een kans… Is er nog iemand van jullie die via Doha vliegt?

Echt leuk, dit forum! Leuke reacties allemaal… Bedankt Daniel en Rita!

Ik vlieg ook via Doha, moet daar 5 uurtjes overbruggen. Is wel te doen denk ik. En ik heb nu echt m’n ticket geboekt, ik ga 29 maart weg! Lekker vijf weken in Nepal. Heb er echt zin in zeg…:smile:

Ja hoor, is goed te doen. Het is een klein vliegveld, maar de prijzen van eten en koffie zijn iets beter dan op Schiphol. Een beetje te vergelijken met de Nederlandse prijzen in eet of drinkgelegenheden in de stad. Tip: betaal daar alles met een creditcard als je die hebt. Krijg je op je credicard de geldige koers, en als je met euro’s betaald dan krijg je geen euro’s terug maar Qatar Riyals. (tevens is dit altijd ongunstig want men houdt een ongunstige koers aan).

Er is ook een rookhol. Dat is echt een hol… Ik ben zelf een roker maar na 5 hijzen vlucht ik het hol uit.

5 uur worden al gauw 4 uur want men begint al een uur van te voren met boarden.

Ik zit er op de heenweg 4 uur en 10 minuten,op de terugweg moet ik rennen want dan zit er maar 50 minuten tussen.
Echter het is goed te doen want het vliegveld is maar erg klein. (Binnen dan)

Heel veel plezier!

Wij vliegenop 13 maart met Austrian Airlines vanuit Brussel naar Delhi aan zeer interessante prijzen. In Delhi moeten we wel een goede 6 uur wachten voor de vlucht naar KTM met Jetairways.
Maar nu vliegen we goedkoper dan 13 jaar terug toen we met Biman Bangladesh nog vlogen vanuit Brussel via Delhi en Dacca naar KTM. Onze prijs ligt nu 100 euro goedkoper en we zijn er vlugger en veiliger.
Het kost wel een beetje tijd en geduld om de beste prijzen te zoeken maar het loont echt de moeite, ook moeten de reistijden een beetje flexibel zijn.
Op 4 april vertrekken we dan vanuit KTM naar Delhi waar we een 4-tal uren moeten wachten en nadien nogeens in Wenen enkele uurtjes.
Maar voor een in Nepal willen we deze inspanning zeker maken.
Rita en Daniel.

Hoi Kimberley!!

Ow wat gaaf dat je gaat!! weet jij al welke datum je gaat? ik ga 7 maart en wil 2 dagen in KTM zijn, om spullen te huren enz enz…en dan de everestbacecamp gaan lopen…ik wil starten van jurri en dan hoppa omhoog…helemaal te gek!! ik ga alleen…

Ik hoor graag van je!
Ineke

Ow sorry…heb het niet goed gelezen…ik zie dat je 29 maart gaat…

Ik wens je waanzinnig veel plezier!!! geniet ervan!!!

Aan Innieminnie,

doen!!! naar het schijnt loont het de moeite. Dit wil ik ook nog in toekomst doen.
Daniel.

He Ineke!
Bedankt voor je berichtje… Ik ga idd de 29e weg voor 5 weken. Ik zit zelf meer te denken aan Annapurna. Hoewel ik ook nog wel twijfel over Everest base camp… Heb je goede verhalen gehoord over Everest?? ben benieuwd!
jij ook heel veel plezier!!

1 like

Hoi, ik heb ook geboekt! Ik vertrek >>> op 21 maart voor 3,5 week, ga ook alleen. Ben me momenteel een beetje aan het “inwandelen” voor de trekking daar. Gaat waarschijnlijk Annapurna Base Camp worden. Ik ga ervan uit dat ik in Kathmandu / Pokhara makkelijk een groepstrekking kan boeken (ik hoef nou weer niet zo nodig 12 dagen alleen te lopen!). Klopt dat? Als iemand nog goede tips/adviezen heeft, dan hoor ik het graag!
Groetjes!

1 like

Aan Jeannekemaas:
Bij de Annapurna-trek, zowel naar het basiskamp als rond de Annapurna’s loopt ge nooit alleen, je komt er voortdurend andere trekkers tegen waarmee je dan een tijdje kunt meestappen en informatie uitwisselen en in de lodges is het 's avonds altijd aangenaam.
Mijn echtgenote en ik lopen altijd met zijn tweeën en onderweg hebben we zeker onze babel met de andere toeristen (de Fransen zijn het sympatiekst van allen).
Vergeet niet dat de mensen die naar Nepal gaan om te trekken een andere ingesteldheid hebben dan de toeristen die aan het strand overdag zonnen en hun 's nachts uitspatten.
Geniet er maar van.

Hey…ow jij gaat lekker 5 weken…heerlijk zeg!!!
Ik wil gewoon heel graag zo hoog gaan lopen en the everest zien…Als ik daar ben is het hoogseizoen daar…dus heel lekker…veel mensen hoop ik en ik ga voor goede weersomstandigheden…hatseflats!

Ik wil je adviseren om ff wat te lezen over de annapurna…een vriendin van mij was daar vorig jaar begin maart…en zij kwamen niet omhoog vanwege het slechte weer…

Ik hoor erg leuke verhalen over the EBC…maar goed…dat is natuurlijk ook zo persoonlijk…

Hey geniet alvast van de voorpret!!!

Hoi, Dirk is mijn naam en ik ben 21 jaar.
ik wil al tijde naar nepal , maar weet nog niet wanneer… ben ik helemaal vrij in. ( kan in maart t/m augustus )
dit word de eerste keer voor mij en ook alleen.
zou me leuk lijken om iemand tegen te komen

He Dirk… Nou zoals je ziet zijn er genoeg die ook naar Nepal gaan. Ik ga 29 maart voor 5 weken. Janneke 21 maart en ineke vertrekt 7 maart.

Misschien moeten we maar een meet en greet gaan organiseren in Kathmandu, wordt nog gezellig!!:smile:

Waarom reageren er zo veel mensen op deze post en niemand op mijne, ik ga ook naar nepal in maart! lijkt me leuk om wat mensen te ontmoeten in kathmandu of waar dan ook, wie maar wil, laat van je horen, lijkt me leuk thomasverheyden_91@hotmail.com