Wie gaat er mee naar India 2012?

Dag lieve mensen,

Ik zal me eerst eens netjes voorstellen, ik ben Lucille, 18 jaar en ik zit momenteel in mijn eindexamenjaar VWO. Over mij… Ik hou van dansen, piano spelen en… reizen is mijn grote passie!:wereld:
Mijn droom gaat in vervulling, volgend jaar wordt een reislustig jaar:) Voor mij staat India op de planning en wie weet valt er wel een mooie combi te maken met wat landen in de omgeving, zoals Nepal, lijkt me ook geweldig!
Mijn plan is om een aantal maanden met mijn spulletjes in een rugzak op mijn rug het land door te trekken, het avontuur tegenmoet!
Mijn doel is om heeeel veel mooie, nieuwe, inspirerende ervaringen op te doen en vooral ook om eens verder te kijken dan mijn eigen vertrouwde wereldje, de wereld is veeeel groter!
Tot nu toe heb ik nog nietmand ontmoet die dezelfde droom heeft als ik. Natuurlijk is het leuk als iemand ‘wel mee wil hoor…’ Maar veel leuker is het nog om op reis te gaan met iemand die mijn enthousiasme helemaal deelt!!
Het lijkt mij ook prima om alleen te reizen maar misschien is het, in ieder geval voor de eerste weken, geen slecht idee om samen met een maatje op pad te gaan. Twee meisjes is toch meer dan een ‘meisje alleen’ en een sterke kerel is natuurlijk helemaal ideaal!:wink: haha

However, als je mijn verhaaltje leest en denkt ‘daar zie ik wel wat in’ neem dan eens contact met mij op, ik wacht op je reactie!!

Ben benieuwd, veel reislustige groetjes van een enthousiast meisje!

Lucille

Hoi Lucille,

Wanneer was je ongeveer van plan te gaan?

Groetjes,
Maria

Hoi Lucille,

Klinkt heel intressant en ik zat aan het zelfde te denken. Als meisje is het denk ik prettiger om niet alleen te beginnen in zulk soort landen. Maar ik ga/wil alleen maar een zomervakantie lang (juli en augustus) rond gaan trekken, omdat mijn vervolgopleiding in september start. Wanneer ben jij van plan om te gaan?

Groetjes Denise

Heee,
wat leuk meteen een paar reacties…:slight_smile:
Maar een datum is wel een goed ideetje natuurlijk… Ik heb nog niets vaststaan, maar ik ben van plan tegen het einde van dit jaar te vertrekken, rond oktober of begin november… Ik heb ook gehoort dat dat de beste tijd is om te gaan, in verband met regentijd enzo…

Dusss…

Benieuwd, maar ik begrijp dat niet iedereen zo veel vrijheid heeft. Mijn plan is om een tussenjaar te nemen, dus zo snel als ik genoeg geld heb… Kan ik vertrekken…
Groetjes lucille

Hoi,

Dan wordt het voor mij helaas niks omdat ik afhankelijk ben van de zomervakantie dus ik heb alleen juli en augustus.

Suc6 nog met je zoektocht…

Groetjes

Hoi,

Omdat ik dit jaar eindexamen havo doe wordt ik dat schooljaar eind januari pas achttien, en ik denk dat het lastig is om te backpacken wanneer je nog zeventien bent.
Dus voor mij is oktober dan een beetje te vroeg. Maar als je nog van gedachten veranderd lijkt het me een erg leuk plan.

groetjes,
Maria

Heej maria,
Maar als ikke vragen mag… Waarom is 17 te jong om te gaan? Zijn daar vervelende regeltjes voor? Ik weet niet hoe veel het uitmaakt… Marrr, misschien ben ik tegen die tijd nog wel in t land, dan haal ik je op en kan ik de hoogtepunten laten zien…
hoe lang ben jij van plan om te gaan? En wat is je idee? Alleen rondtrekken met je rugzakje of ook iets van een project voor ontwikkelingshulp ofzo?
We kunnen elkaar vast inspireren, tips zijn altijd welkom haha;)

groetje lucille

Hallo !

Heel fijn allemaal. Kan je eventueel wat vroeger vertrekken ? Ik zou graag eind augustus begin september vertrekken, ik neem ook een tussenjaar en ben eveneens 18 jaar tegen dan. Laat maar iets weten ,

je lijkt me een toffe :slight_smile:

Liesje:wereld:

Haai Lucille,

Nou ik weet het eigenlijk niet zo goed, wat de regels zijn qua leeftijd, maar ik heb een mailtje aan joho gestuurd en die schreven dat het uitmaakt wat de precieze plannen zijn (bestemming etc.) en of ik met een meerderjarig iemand ga.

Verder lijkt het me inderdaad leuk om een aantal weken in een weeshuis of iets te werken, bij projects-abroad hebben ze leuke sociale projecten in India. Ik had nog niet iets heel concreets in gedachten maar daar zouden we samen natuurlijk uit kunnen komen :slight_smile:

groetjes,
Maria

hoi mensen,

Augustus, September gaat voor mij niet lukken…
ik moet eerst nog sparen weetje…

Enneh, Maria, wat regels zijn weet ik ook niet, maar ik ben natuurlijk wel meerderjarig, als ik ga ben ik 19, dus wat dat betreft…
Een project lijkt mij een goede manier om te beginnen, dan kan je rustig wennen aan het land. Verder lijkt het mij leuk om een aantal ashrams te bezoeken, dat zijn zegmaar leefgemeenschappen waar je veel kan mediteren (dat hoeft natuurlijk niet;)) en waar workshops yoga en ayurveda worden aangeboden. Zo’n wordkshop duurt ongeveer 2 weken, dat lijkt mij wel leuk om te doen. En bovendien is zo’n Ashram gewoon een goedkope plek om te verblijven waar je te eten krijgt en waar je wel vijlig bent zegmaar. Mij lijkt het wel interresant…
Hoe lang ben jij ongeveer van plan om te gaan?
En t is een heel moeilijke vraag, vind ik ook, maar wat is zegmaar het doel van jou reis?

groetjeee lucille

haai Lucille,

Ik heb een lekker actieve reis in gedachten, iets met bergbeklimmen, misschien is er wel een cursus klimmen, veel natuur etc.
Ashrams lijken me ook wel interessant. Maar ik ben wel wat meer gericht op natuur en bergen.
Het doel is voor mij voornamelijk om zoveel mogelijk van de wereld te zien, actief zijn en weg uit de dagelijkse sleur.
Over de tijd had ik zo’n 3/4 maanden in gedachten, maar dat hangt ook af van hoeveel geld ik bij elkaar heb kunnen sparen, en of er daar ook mogelijkheden zijn tot betaald werk.

groetjes,
Maria

hela hola,
Bergen, jaaaa daar hou ik ook wel van! Haha;)
Maar dan moet je volgens mij vooral in het noorden gaan kijken, daar heb je natuurlijk de himalaya, Nepal lijkt mij om die reden ook wel heel gaaf!
Mijn schoonzusje heeft ook 9 maanden door india gereisd, zij heeft toen onder andere een aantal weken hoog in de bergen geleefd, helemaal met de natuur, zelfvoorzienend zegmaar, zonder winkels… Klinkt wel avontuurlijk vind ik, zal haar er nog eens over uithoren…
Enneh, weg uit de dagelijkse sleuk moet in india wel lukken denk ik;)
Natuur, cultuur en een beetje diepgang zijn voor mij ongeveer de steekwoorden van wat ik er hoop te vinden en te beleven…

Heb je al een goed baantje in gedachte om te sparen? Naja, india is natuurlijk niet een van de duurste landen… dat scheelt weer!

byee groetjes luc

Haai,

In de zomer, wilde ik mss in belgie gaan werken of iets in die trant. en daarna moet ik nog even kijken wat ik kan doen…
en dat verhaal van je schoonzusje klinkt wel heel gaaf inderdaad:O laat daar maar eens meer over horen als je wat weet;)
Nepal is natuurlijk geweldig met de Himalaya! Ik ga nog even onderzoeken of er mogelijkheden zijn tot betaald werk in India, want in echte backpackerslanden als Australie is dat denk ik een stuk makkelijker;)

Groetjes!
Maria

hi maria,

ff n heel ander vraagje, waar woon jij eigenlijk?? Nee je hoeft nu niet je hele adres op deze site te zetten, mar welke plaats? Msschien kunnen we n keertje wat af spreken, ergens terrasje pakken ofzo… Dan weet ik tegen wie ik praat;) en dan lijkt n plekje in de stad me wel n mooi neutraal gebied om af te spreken, je weet mar nooit haha;)
Ik woon in hilversum… dus in de buurt is altijd amsterdam ofzo… wat vind jij?

greets lucille

Ha lucille,

Lijkt me inderdaad een goed idee, ik woon in Gouda.
Misschien kunnen we een keer op schiphol (altijd leuk) afspreken? >>>

Groetjes!
Maria

haha, dat lijkt me n super goed ideetje, daar kom je alvast helemaal in de reis stemming…!:slight_smile:
Ik hou van die plek;)
gaan we doen, over n tijdje als we ons iets beter hebben verdiept in alle mogelijkheden enzo, dan hebben we elkaar tenminste wat te vertellen;)

groetjee luc

Okidoki! komt helemaal goed :slight_smile:
Misschien is het handig om het verder via mail te doen?
mijne is: maria.cats@hotmail.com

Ik hoor wel van je :wink:

Hoi Lucille,

Ik denk dat het voor mij toch niet gaat lukken. Om een aantal redenen is het nog maar de vraag of het buitenland überhaupt gaat lukken.
Ik hoop dat jij nog een leuk reismaatje vind en veel plezier in India!

Groetjes Maria

heej maria,
dan ben ik toch heel eventjes benieuwd waarom het niet gaat lukken…
Niet om je over te halen ofzo, maar gewoon om te kijken of je mij kan overtuigen om ook meteen door te studeren…:wink:

groetjes enneh succes met je examenjaartje nog verder!

xx lucille

Hoi Lucille,

Ik ga van mei tot juli naar India, 17 mei land ik in New Delhi, mocht je rond die tijd gaan (als geloof ik dat je dan je eindexamens aan het maken bent…) dan zou ik het zeker leuk vinden om daar een samen een kopje koffie te drinken:)
Ik ben ook een meisje alleen, gezelschap zou in dat opzicht niet misstaan.

Groetjes Kaulane