Wie gaat er mee naar India 2012?

Hoi Lucille,

Ik ga waarschijnlijk niet gelijk door studeren. Maar ik denk dat ik gewoon te vroeg geroepen heb dat ik naar het buitenland ga. Er zijn een aantal dingen die mij tegen houden, ik heb niet zo veel geld, maar ook vraag ik me af of ik zo lang van huis zo kunnen zijn en meer van die dingen.
En jij ook succes met je examens!!:slight_smile:

groetjes,
Maria

Hoi,

ik deel de enthousiasme zeker al, ik ga volgend jaar ook een tussenjaartje nemen. Even weg van studeren zal me goed doen. Maar mijn doel was om wat meer van de wereld te zien, niet enkel India, maar deze zit wel tussen mijn lijstje. Mijn plan was om gedurende een maand in Varanasi te blijven rond mei 2012, misschien kom ik je daar dan wel tegen en kun je me handige tips geven, want mijn bedoeling is om daar dan wat te werken, want veel centjes heb ik jammer genoeg niet. Tja de cliché van het studentendom zeker…
Laat je me nog iets weten?

Groetjes Karelle

heej karelle,

altijd leuk enthousiaste reislustige mensen te spreken;)
Als ik in mei nog in india ben gaan we zeker ff meeten, dan ben ik er als het goed is al een tijdje dus dan heb ik je vast wel het een en ander te vertellen en een beetje wegwijs te maken…
Welke landen staan er nogmeer op je verlanglijstje? Heb je ook Nepal in de planning? Daar wil ik ook nog wel een bezoekje aan brengen namelijk…
Ik weet wel dat er verschillende organisaties zijn waarbij je voor bijna niets, of zelfs gewoon gratis vrijwilligerswerk kan doen, dan krijg je kost en inwoning zegmaar. Over betaald werk weet ik niet zo veel, misschien kan je de lonely planet er eens op naslaan, daarin staat een heel hoofdstuk over werken in het land van je bestemming…

groetjeee lucille

Hey,

mijn bestemmingen liggen een beetje overal in de wereld verspreidt. Nepal hoort er jammer genoeg niet bij. Betaal worden hoef ik niet, met kost en inwoon ben ik al meer dan content. Als je suggesties hebt, zijn ze altijd welkom. En ja wie weet zien we elkaar inderdaad dan wel ergens in mei volgend jaar. :slight_smile:

Groetjes.

He allemaal,

Ik heb nu zelfs geen directe plannen om naar India te gaan, maar ik wil graag nog een keer terug. Maar ik zat een beetje rond te lezen en jullie hebben het vaak over te weinig geld :slight_smile: Kijk met 250 euro kom je niet ver natuurlijk, maar India is echt heel goedkoop. En je kan het zelf zo duur maken als je wilt. Vooral grote steden en bijvoorbeeld Goa zijn wat duurder. Maar als je er over nadenkt is het nog een lachertje. Je kan ook buiten deze plekken slapen voor 2.50 per nacht. Vooral overnachten is duur, de rest valt heel erg mee.
Zo nu en dan met de trein of bus. Bus is goedkooper maar duurt vaak heel lang en is warm en druk. De trein is wat duurder. Maar als je 1ste klas airco pakt zit je best relaxt, heel fijn als je er 12 uur in moet zitten :wink:
Met zon 500-600 euro kan je als ik me dat goed herinner heel goed rondreizen, en dan slaap je niet op dormrooms met zijn 12en. Dus het kan veel goedkoper.

Leuk dat jullie naar India gaan :slight_smile:

hey Micka,

Bedankt voor je tips!!
Das toch weer fijn om te horen voor ons arme studentjes…:wink:
Heb je nog tips voor echt niet te missen plekjes? Altijd welkom!!

groetjes lucille

He Lucille,

Het ligt er een beetje aan wat je wilt, als je aan het strand wilt liggen en lekker wilt genieten moet je naar Goa gaan. Goa is vrij in trek, maar ik zou daar wel lekker een weekje heen gaan om lekker bij te komen nadat je bijvoorbeeld in Mumbai bent geweest. Lekker eten, zwemmen, muziek, dolfijnen, leuke winkeltjes en gewoon heel relaxt. Hutje aan het strand :slight_smile: Goa is heel een groot gebied met meerdere dorpjes. Zelf vond ik Palolem heel leuk, helemaal in het zuiden van Goa. Na Goa ben ik naar Hammpi geweest. Dit is ook genieten maar meer op een Indiase tour. Zoek het maar op op google. Echt prachtig. Hele gebied is omringd door grote stenen, heel magisch allemaal. Veel tempels en mooie natuur. En een groot meer waar je in kan zwemmen. En lekker goedkoop overnachten.

Heb je voor jezelf al een plan gemaakt waar je ongeveer naar toe wilt? Of zie je het allemaal wel? Vlieg je op Mumbai of Delhi?

Groetjes,

We gaan over 13 dagen!!!

Ik vrieg op 17 januari naar Delhi! Wanneer ben jij er ongeveer?

Ik ben een jongen van 26 en wil een leuke lange reis door Azië gaan maken :smiley: