Wie gaat er mee naar Gambia

Hallo allemaal,

Ik ben een (jonge)dame van 46 jaar die vorig jaar gewerkt heeft in een weeshuis in Kenia; ik was dan ook van plan om deze zomer terug te gaan, maar ja, de situatie daar is dermate onveilig, dat dat er in ieder geval dit jaar niet in zit.

Omdat ik weg ben van de afrikaanse cultuur, wil ik toch een afrikaans continent bezoeken, daarom dacht ik nu aan Gambia.
Ik zou de maand juli willen gaan, en niet alleen willen gaan voor zon, zee en strand, maar zou ook wel de minder ‘mooie’ kant willen zien.

Maar, alleen is ook maar alleen, dus…
Wie heeft er zin om met me mee te gaan?

Mijn emailadres: [EMAIL=“sbrouwers11@hotmail.com”]sbrouwers11@hotmail.com

Groetjes,

Sandra

hoi sandra,

djoser biedt een mooie kampeer groepsrondreis aan naar zuid-afrika, namibie, botswana en zambia.
ik heb zelf erg veel zin om deze te boeken met vertrek 25 maart a.s., aangezien mijn reis naar kenia, tanzania en zanzibar geannuleerd is op 03 januari.
dit was een enorme teleurstelling, maar voor de kenianen zelf is het helemaal verschrikkelijk om in deze situatie te zitten.
waarom wil jij graag naar gambia? zou je ook een ander afrikaans land willen zien en ervaren?
Ik ben een vrouw, 45jr en op zoek naar een reisgenoot die ook graag verre reizen maakt en flexibel ingesteld is.

groetjes francine

Hoi Sandra en Francine

Ben net uit Mali terug. Groepsreis die mij veel te snel ging.

Gambia is geen aanrader voor een vrouw alleen. Je moet de mannen van je afmeppen en dan nog zwermen ze om je heen. De enige oplossing voor een dame is 1 kerel uitkiezen, de grenzen duidelijk aangeven en dan heb je een mannenafweermiddel op 2 pootjes naast je die je natuurlijk wel moet onderhouden tijdens je verblijf.
Er zijn ook korte groepsreizen door Gambia. Ik geloof van Go best of Sunrise.
Djoser heeft een groepsreis door Senegal.
Groepsreizen hebben het voordeel dat alles voor je geregeld is maar het nadeel is dat je in de pas moet lopen ook als jij langer of korter ergens wil blijven.

In Mali ontmoette ik een Amerikaanse (50-er) die 3 mnd alleen door West-Afrika reisde. Op dit moment reist ze door Mauretanie. Alles lijkt te doen te zijn.

Mali vond ik heerlijk ondanks de armoede, het vuil, de stof. Ik baalde erg toen de tijd om was en ben gelijk begonnen met retourplannen, zoals je merkt.
Het heeft 3 festivals die de moeite waard zijn. Je betaalt er wel een euro-prijs voor, hoor.
Ik plan zelf in januari 2009 terug te gaan, onder meer voor het festival au desert en hopelijk ook nog een keer het festival au Niger in Segou.
Mijn voorkeur ligt bij een heel klein groepje gelijkgestemden. Interesse in andere culturen, muziekminnend, geen gemekker over te heet, te koud, een mug o.i.d. wel steun bij ziekte of blessure natuurlijk, en graag met gevoel voor humor. Niet elk moment hoeft men hand in hand kameraden door te brengen.
Met name t.a.v. Timboektoe en het festival in de woestijn zou het handig zijn een groepje te formeren i.v.m. (betaal baar) vervoer erheen.
Wie kennis wil maken met Malinese muziek, in het cultuurcentrum De Oosterpoort in Groningen komt op 26/4 een fantastische muzikant: Bassekou Kouyate. Met zijn geweldige CD Segou Blue een prijs gewonnen. En terecht. Ook nog een Malinees concert daar op 10 mei.
Wil je meer weten over mijn reis naar Mali, mail me gerust.
In elk geval een fijne Afrikareis toegewenst. Yvonne
[EMAIL=“ymevandrielkrol@hotmail.com”]ymevandrielkrol@hotmail.com