Wie durft een buitenland avontuur aan?

Hallo allemaal,

Mijn droom blijft maar terugkomen: ergens waar het lekker weer is, buiten leven, met een leuke hond! Niet meer naar kantoor, geen grauwe koude dagen, maar nog 1 keer iets anders doen met mijn leven.
Ik ben alleenstaand, geen kinderen, niets wat mij hier houdt in Nederland. Avontuurlijk aangelegd, veel gereist, en in mijn hoofd steeds vaker bezig met het idee om iets te gaan beginnen voor mezelf, liefst in het buitenland. In mijn eentje vind ik dit best een hele stap, ik wil toch graag kunnen sparren met iemand, financieel is het ook handig als er iemand anders is die iets kan inbrengen. Ik ben niet onverantwoord, het moet realistisch blijven. Ik zie soms leuke b&b’s voorbij komen die te koop zijn, bestaande hebben ook mijn voorkeur omdat je dan al een website heb en een klantenkring (niet onbelangrijk!).

Kortom, is er iemand op deze site die zich herkent in mijn droom en er voor wil gaan? Ik zoek een dromer, maar ook een doener en iemand die risico’s durft te nemen, maar ook een realistische kijk heeft en niet onverantwoord is. Iemand met wat reiservaring en levenservaring.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Ik herken mij in jou oproep. Ook ik heb de wens om elders in Europa te gaan wonen liefst in de buurt van de zee. Griekenland heeft mijn voorkeur maar een ander land sta ik ook voor open. Lijkt me fijn en leuk om dit met een ander persoon te mogen verwezenlijken. Ik sta open voor contact zodoende er over te kunnen praten en sparren en zien of we verder komen met onze dromen. Hartelijke groet Gaia

Beste Gaia,
Wat leuk dat er nog iemand rondloopt met deze droom. Misschien kunnen we in januari een keer afspreken voor nadere kennismaking? Op dit moment heb ik ook een concreet huis op het ook op corfu. Ik ben er al wezen kijken ook.
Laten we anders privé even mailen. Misschien kun je nog wat meer over jezelf vertellen? Leeftijd, beroep, interesses etc

Groet en fijne kerst!
Ingrid.

Hi Ingrid ik heb je een email gezonden. Hoop dat het is aangekomen. We houden contact.
Groet Gaia

Hallo Gaia en Ingrid,

Ook ik zou me graag aansluiten bij deze buitenland/droom tot manifestatie brengen.
Misschien eens persoonlijk afspreken en ideeen uitwisselen?

Hartelijke groet,

Journey and dream

Hallo Journey and dream
Hier een berichtje van Gaia. Leuk dat je reageert. Ingrid heeft deze oproep geplaatst zoals je gezien hebt. Misschien kan je vast wat meer over je zelf vertellen en welk(e) land(en) jij aan denkt en hoe denk je dit in te gaan vullen. En wat geeft jou de voorkeur om dit eventueel samen te gaan ondernemen. Ben benieuwd. Hartelijke groet Gaia

Hoi Gaia,

Ik moet nog even uitzoeken hoe alles werkt hier.
Heb net account geopend…

Mijn voorkeur gaat naar warme zuidelijke landen.
Griekenland, Italie, Frankrijk, Spanje, Ibiza, Portugal maar ook Bali, Thailand en Hawaii (Maui)

Ik wil graag in een warm, rustig land wonen en meer verbonden met de natuur.

Ik ben een vlotte bewuste single vrouw van 61 en vindt het ook spannend om die stap alleen te maken. Vandaar deze reactie !

Hartelijke groet,

Journey and dream

Leuk dat je direct reageerd. Ik ben ook een vrouw en herken mij in het geen je schrijft over jezelf " vlotte bewuste vrouw. Ik ben ook single. Ik ben ook nog niet zo lang op deze site maar wat me wel opvalt dat er zoveel oude berichten en oproepjes op staat. Ivm mijn droom om elders te gaan wonen gast mijn voorkeur binnen Europa te blijven in een land met meer zon fijne natuur en stranden binnen bereik. En inderdaad meer verbonden heid met de natuur staat mij ook aan meer rust. Misschien vind je het leuk om email uit te wisselen. En dan kunnen we daarna ook eens bellen als jij je ook hierin kan vinden. Nu ook nog even wachten op Ingrid wanneer we iets van haar horen zodra ze tijd heeft. Ik hoor graag nader van je. Groet Gaia

Hallo,

Ik zie je berichtje nu pas! Leuk om nog een reactie te krijgen.
Misschien kunnen we wat verder babbelen via de mail en eventueel iets afspreken in januari? Als er een klik is natuurlijk en als we een beetje dezelfde ideeën hebben.
Kun je me mailen en wat meer over jezelf vertellen?

Hartelijke groet ingrid
I.debruin63@gmail.com

Hallo,

Ik had je al eerder een reactie gestuurd, maar weet niet of je dit gelezen hebt?
Als je nog geïnteresseerd bent, lijkt het me leuk om een keer af te spreken met z’n drieën binnenkort.
Dus laat even weten of je ook aan wilt sluiten?! Wie weet zijn er raakvlakken en gaan we echt deze stap wagen in het nieuwe jaar…Mail me anders even op i.debruin63@gmail.com
Hoop van je te horen!

Hoi,

Ik ben een 35jarige Belg, maar wil absoluut naar de Alpen emigreren. Het zuiden van Oostenrijk en noorden van Italie lijken me het meest leuke. Hoe oud ben je en naar waar wil je? Groetjes

Velen van ons dromen ervan om hun vaste baan op te zeggen, te stoppen met de 9-tot-5-sleur, de koffers te pakken en het avontuur op te zoeken.

Warner Bros Nederland zoekt mensen die aan de vooravond staan van een bijzondere emigratie. Wij zoeken verhalen van avonturiers die hun huis en haard in Nederland willen achterlaten om elders een heel ander leven op te bouwen. Mensen die willen wonen en leven op een afgelegen plek, back to basics.

Ben jij in voorbereiding binnenkort te vertrekken? Of ken jij iemand die van plan is om een nieuw bestaan op te bouwen in het buitenland?

Onze redactie komt graag in contact om meer uitleg te geven. Wij zijn te bereiken via PM

wat leuk Ingrid! Ik heb toevallig vandaag ook een oproep geplaatst (zie hieronder)

dag mensen! Wij zijn P en M en al meer dan 30 jaar echte Frankofielen. Al jaren hebben we het plan te gaan verhuizen, maar verplichtingen houden ons tot nu toe nog in Nederland. (werk nog enkele jaren…) Desalniettemin willen we, wanneer de pensioenleeftijd in zicht komt, alsnog naar Frankrijk, bij voorkeur de zuid-bourgogne verhuizen. Het enige wat mij nog steeds tegenhoud, is…stel dat er één van ons overblijft, blijf je dan of ga je terug naar Nederland. Ons lijkt het dan ook een optie om te kijken of meer mensen deze gedachte hebben en eventueel erover nadenken om gezamelijk een project te kopen, mits het klikt en zo te genieten van het Franse leven. Het idee dat je er voorelkaar kan zijn, wanneer dat nodig is, maar verder wel geheel prive je (ge)deelte van het huis, fermette etc. bewoont. Ik ben benieuwd naar reacties…

ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen, maar net als jij is een bestaande b&b ook een optie (al 4 jaar een b en b gehad in overijssel)