Wie durft dit avontuur aan?

Hallo allemaal,

Mijn droom blijft maar terugkomen: ergens waar het lekker weer is, buiten leven, met een leuke hond! Niet meer naar kantoor, geen grauwe koude dagen, maar nog 1 keer iets anders doen met mijn leven.
Ik ben alleenstaand, geen kinderen, niets wat mij hier houdt in Nederland. Avontuurlijk aangelegd, veel gereist, en in mijn hoofd steeds vaker bezig met het idee om iets te gaan beginnen voor mezelf, liefst in het buitenland. In mijn eentje vind ik dit best een hele stap, ik wil toch graag kunnen sparren met iemand, financieel is het ook handig als er iemand anders is die iets kan inbrengen. Ik ben niet onverantwoord, het moet realistisch blijven. Ik zie soms leuke b&b’s voorbij komen die te koop zijn, bestaande hebben ook mijn voorkeur omdat je dan al een website heb en een klantenkring (niet onbelangrijk!).

Kortom, is er iemand op deze site die zich herkent in mijn droom en er voor wil gaan? Ik zoek een dromer, maar ook een doener en iemand die risico’s durft te nemen, maar ook een realistische kijk heeft en niet onverantwoord is. Iemand met wat reiservaring en levenservaring.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Hallo Ingrid

Volgens mij staan er hier op de site nog enkele wetenswaardigheden over
deze materie, dus wellicht toch wel de moeite om even op te zoeken!
In sommige landen zijn de regels moordend te noemen:
even uit mijn hoofd, dacht dat je bijvoorbeeld in Zuid-Afrika minimaal
5 miljoen rand moet investeren en 5 zwarte mensen in dienst nemen,
alleen al om te mogen starten als buitenlander zijnde,
dus zo eenvoudig is dat vaak niet meer!

Groet en succes!