Wia uitkering en aanvraag visa.

Beste mensen,

Ik heb een advies gevraagd aan de IND betreffende een kort verblijf visum voor mijn vriendin. Nu heb ik een Wia uitkering die niet aan de inkomenseis van het IND voldoet. De IND eist een inkomen van minimaal 1485,62 euro per maand. Dit betekend dat een visum altijd word afgewezen vanwege de hoogte van mijn uitkering.
Dit zou toch van de gekke zijn. Wie heeft hier ervaring mee?

De inkomenseis is met name om aannemelijk te maken dat je vriendin eenmaal in NL dankzij jou voldoende middelen heeft om in haar levensonderhoud te voorzien.

Wanneer ze echter over voldoende eigen vermogen beschikt, dat wil zeggen minimaal 30 euro per dag op de bank dat ze in Nederland wil verblijven, dan kan ze op grond daarvan tóch een visum krijgen.

Zie de website van de IND.

dat is dan wel een visum vkv, toeristenvisum, het beste kan ze die dan zelf aanvragen onder eigen naam ( vanwege vestigingsgevaar) tezamen met bankrekeningafschriften en een verklaring hoe ze (legaal) aan het geld komt. (loonstroken en arbeidscontract). Verder moet ze aan kunnen tonen dat ze weer teruggaat naar de Filippijnen. verblijf max. 90 dagen per (voortschrijdend) jaar.