Ik ben afgelopen jaar een 9 maand wezen backpacken door Azië waar ik in februari in de Filipijnen iemand ontmoete.
Het ging allemaal super snel en de klik wat we hebben is waanzinnig!
We hebben 4 maand samen gewoond en hebben een super tijd gehad.
Maar nu!!!
Zij wil graag met haar zoontje van 4 naar Nederland komen, haar zoontje is half Belgisch en half Filipijns en heeft dus ook een Belgisch paspoort.
Mijn vragen:
-Wat is de procedure anno 2015 ?
-Als ik garant sta voor haar moet ik 3 loonstroken inleveren om aan te kunnen tonen dat ik hun kan betalen, maar wat is het minimale inkomen wat je moet hebben om garant te staan?
-Moet je ook spaargeld kunnen aantonen om garant te staan en hoeveel?
-Ze moet een basis inburgering’s curses doen om een MVV visum te krijgen, op internet staat dat het 30 vragen zijn waarvan ze er 21 goed moet hebben, betekend dat de verdere inburgering’s cursus zal plaats vinden in Nederland?
-Iemand nog tips&tricks of advies?
Ik lees vele verschillende verhalen, de ene lukt het makkelijker dan de ander maar hoelang zou zo’n proces totaal in beslag nemen?
Kan je denk ik wel op de website van de nederlandse IND vinden , hoeveel inkomen je precies moet hebben ,en wat de procedure is.
Die inburgeringscursus die ze in Filippijnen moet volgen en slagen anders krijgt ze geen visum, schijnt best moeilijk te zijn,
Er zijn diverse nederlanders die er hun job van hebben gemaakt mensen zich middels een cursus op voor te bereiden Deze is in Manila
Redirecting... Ik weet er zijn er ook in Cebu en Davao. Zonder cursus is het bijn a niet te doen om te slagen, je weet immers niet wat je moet leren over Nederland, en die leraren staan in contact met de ambassade, dus weten welke lesstof ze moeten geven. Succes !
www.buitenlandsepartner.nl deze site heeft vele vrienden van mij al geholpen hun filipipna naar Nederland te halen. Ikzelf heb ervoor gekozen om op de filippijnen te gaan wonen en vanwege economische en veiligheidsredenen wonen we nu in Singapore. (een derdeland uitkiezen om te wonen kan ook een oplosssing zijn, zeken nu azie booming is en europa een aflopende zaak.)
Ja Raycko, de onduidelijkheid heeft er ook mee te maken dat regels erg gecompliceerd zijn en steeds veranderen. Hier beneden staat een stukje gekopieerde tekst vd IND en daar kun je al in lezen dat er niet zo 1-2-3 een antwoord te geven is.
Ikzelf heb alleen ervaring met het aanvragen van een 90-dagen-visum, mijn plan is om uiteindelijk naar de Filipijnen te verhuizen dus een permanent visum voor haar is zinloos. Maar ook in mijn geval heb ik het meeste zelf moeten uitzoeken want alle goede adviezen ten spijt blijven er toch altijd onduidelijkheden over.
Een kennis van me heeft z’n Thaise vriendin hier heen gehaald maar tussen haar aankomst, en die van haar zoontje zaten 2 jaren. Maar jou situatie is weer anders, jij zegt dat haar zoontje al een paspoort van een Schengen-land heeft.
Info van de IND-site;
Stel uw vraag via Twitter via @IND_NL op werkdagen van 9.00 uur tot 17.00 uur. Vermeld vanwege uw privacy geen V-nummer.
De IND is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09.00 uur tot 17:00 uur. Bel 088 043 04 30 (voor dit informatienummer betaalt u uw gebruikelijke tarief).
De IND heeft diverse kantoren in het land oa in Zwolle en Utrecht, je zou eens kunnen proberen een afspraak te maken en in één keer alle vragen beantwoord te krijgen.
Zwolle
La Grande Vitesse
Zuiderzeelaan 43-51
8017 JV Zwolle
Ma-vr: 9.00-16.00 uur
Veel succes.
Hier die tekst van de IND-site;
https://kdw.ind.nl/default.aspx?jse=1
Als u twijfelt over uw inkomen dan moet u eerst [externe link]contact opnemen met de IND. Dien geen aanvraag in als u niet zeker weet dat u kunt voldoen aan de voorwaarden. De IND kan u persoonlijk, telefonisch en per e-mail voorlichting geven over het inkomensvereiste. U hoeft hier geen aanvraag voor in te dienen. Dit scheelt u een hoop tijd.
Hoogte van het inkomen
De hoogte van het inkomen dat u moet aantonen wordt bepaald door uw persoonlijke situatie en het type verblijfsvergunning dat u gaat aanvragen. Het inkomen dat u moet aantonen is een bruto bedrag. Bij inkomen uit arbeid in loondienst wordt gekeken naar het sv-loon. Dit is het loon waarover de premies van de sociale verzekeringen worden berekend. Het sv-loon is te vinden in de arbeidsovereenkomst of de salarisspecificatie (loonstrook). Op uw loonstrook vindt u dit bedrag bijvoorbeeld in het vakje ‘sv-loon’.
In de klantdienstwijzer kunt u lezen hoe hoog uw inkomen moet zijn en voor hoe lang uw inkomen beschikbaar moet zijn. Als u twijfelt over uw inkomen dan kunt u altijd [externe link]contact opnemen met de IND.