WHP omzetten in young professional permit

hallo,

wie kan mij helpen met de volgende vraag.
ik wil proberen om mijn WHP om te zetten in een young proffesionals visum.
nou moet het komende week verzonden worden, anders ben ik te laat.
ik heb wel een brief van het bedrijf met een job offer.
waar in staat dat ik als supervisor aan het werk ga,
(een beroep die wel op de lijst van beroepen staat die ze in canada zoeken)
maar doordat ze op het bedrijf een beetje laks waren, krijgen we niet meer op tijd de formaliteiten voor elkaar bij de HRSDC.
hoe belangrijk is dat???
heb je dat echt nodig, of is dat iets wat je meer zekerheid kan geven???

in ieder geval vriendelijk bedankt voor alle hulp.
groetjes jasper

Hoi Jasper,

Ik heb de informatie voor de Young Professionals Program vluchtig doorgelezen, maar ik kom nergens iets over de HRSDC. Ik kan mij eerlijk gezegd wel voorstellen dat dit van toepassing is voor dit specifieke visum, vanwege het eenmalige karakter. Enerzijds kun je dit verifiëren door contact op te nemen met de ambassade, anderzijds: geen slapende honden wakker maken?

Ik las wel iets over dat het werk in jouw opleidings- en vakgebied moet liggen en dat je dit moet aantonen met diploma’s.

Ik denk dat de brief van je werkgever het belangrijkste onderdeel is, de overige eisen staan in het PDF-document.

Succes met de aanvraag!
Jurjen

1 like

Hey jurjen, thnx voor de reactie, zat idd in een verkeerd onderdeel te lezen, maar nog snel ff een ander vraagje.
Maar welke visa’s zijn allemaal mogelijk om een jaartje langer te blijven

Met werkvisum is het lastig. De YPP is (volgens mij) de makkelijkste manier. Daarna komen de ‘normale’ tijdelijke werkvisa en dan moet je wel je door de HRSDC. Ook kun je natuurlijk aanvraag doen voor permanent resident, maar dat is redelijk prijzig en een langer procedure. Aan de andere kant mag je blijven werken tijdens je procedure en kun je uiteindelijk zo lang gaan en staan als je wilt.