werkvergunning verlengen.

ik zit hier in canada op een WHP visa voor een jaar, en heb gehoord dat het niet zo heel lastig om je werkvergunning te verlengen.
geen ervaring mee, dus maar snel een vraagje op wereldwijzer.
alle informatie is welkom,

wat je nodig hebt, waar het geregeld moet worden,
en hoever voordat mijn WHP afloopt.
ik zit in Hamilton Ontario.

alvast vriendelijk bedankt.

groetjes jasper

Volgens mij (op basis van vanalles dat ik in het verleden heb gelezen), is de makkelijkste en snelste optie een contract aangeboden krijgen van je werkgever en daarmee een Young Professionals visum aanvragen (de tegenhanger van de WHP). Volgens mij moet je dan wel flagpolen om je visum in handen te krijgen.

Inmiddels weet je ook wel dat er diverse manieren zijn om aan een verblijfsvergunning te komen, die kun je volgens mij in handen krijgen zonder flagpolen, maar de procedures kunnen een stuk langer zijn.

werkgever is geen probleem,
mijn baas is erg tevreden met mij, en heeft al volledige meewerking toegezegd.
maar wat is flagpolen???

ik heb er nog weinig onderzoek naar gedaan, maar wil wel langer blijven, en mijn WHP loopt af in mei.

De aanvraag van een Young Professionals Visum is in principe exact gelijk aan de aanvraag van een WHP visum, met als enige verschil dat je een job offer moet hebben. De formulieren voor een Young Professionals Visum vind je ook op dezelfde Internet pagina:

http://www.canadainternational.gc.ca/germany-allemagne/youth-jeunesse/netherlands-pays_bas.aspx?lang=eng

Als je werkgever zoals je zegt wil meewerken lijkt het mij dat het geen probleem moet zijn. Hij moet dus een job offer schrijven waarin kort samengevat staat wat jouw werkzaamheden zullen zijn. Meer informatie over de inhoud hiervan vind je op bovengenoemde website en er zijn tevens op Internet een hele hoop voorbeelden van job offer brieven te vinden.
Ik zou wel gelijk beginnen met de aanvraagprocedure van je visum want aanmeldingen worden al weer sinds November 2009 geaccepteerd en er wordt net zoals in het geval van een WHP aanvraag maar een beperkt aantal visums uitgegeven.

Flagpolen is inderdaad noodzakelijk wat inhoudt dat je Canada eerst moet verlaten en vervolgens weer de grens met Canada terug over moet om daar vervolgens je nieuwe visum aan te vragen. Je kunt dit in 5 minuten doen (Canada uit en gelijk weer terug) of je kunt het natuurlijk combineren met een mooi reisje naar de USA! :smiley: