Hallo
Mijn zoon zit momenteel in Canada met een WHP.
Hij vraagt mij of ik kan uitzoeken wat hij juist moet doen om dit te verlengen.
Heeft iemand een duidelijke uitleg ?
met dank
Harry
Hallo
Mijn zoon zit momenteel in Canada met een WHP.
Hij vraagt mij of ik kan uitzoeken wat hij juist moet doen om dit te verlengen.
Heeft iemand een duidelijke uitleg ?
met dank
Harry
Op de site van de ambassade staat dat de WHP slechts één keer per persoon wordt uitgegeven en dus niet te verlengen is. Als hij een werkgever heeft in Canada, kan hij nog wel het Young Professionals visum aanvragen (gaat dus in combinatie met een baanaanbod). Deze laatste gaat ook maar 1 jaar mee en is daarna niet meer te verlengen.
Daarna moet hij door veel moeilijkere procedures om in Canada te mogen blijven en werken (permanent residency?)
Hoi Jurjen,
Momenteel ben ik in Canada en ben me een beetje aan het orienteren om te kijken of ik mijn Working Holiday een jaar kan verlengen. Ik was in de veronderstelling dat dat vrij makkelijk te regelen was. Ik wet dat veel mensen uit de UK en Ierland het vrij makkelijk kunnen regelen. Maar als ik jouw post hier lees, dan moet het voor Nederlanders gepaard gaan met een baan aanbod?
Dank!
Groetjes,
Anouk
Heel strikt genomen: de WHP is niet te verlengen! Voor de UK is het programma anders ingericht, waardoor ze een tweede keer een WHP aan kunnen vragen. Voor Nederlanders geldt: als je nog een keer wilt gaan, moet je op een Young Professionals permit (alsnog relatief makkelijk en snel) of op een reguliere tijdelijke werkvergunning (kan wat lastiger zijn).
engeland kan inderdaad 2 jaar een whp en sinds veranderingen een paar maand geleden kan ierland dat ook. (heb toevallig een ierse neef die hier voor een jaar was op een whp.
hij was helaas te laat voor de extra jaar verlenging.
ywp weet ik niet veel over, maar een normale werkvergunning heb ik wel aangevraagd, en daar zit wel wat tijd in.
eerst een bedrijf vinden die de moeite wil nemen om door het proces te willen gaan.
ze moeten een labour market opinion aanvragen, waar best we wat tijd in zit.
ruigweg 3 maand actief adverteren ( en dat is een serieuze advertentie, en niet een kleintje van 3 regels)
alles bij houden wat reageert
dan de aanvraag zelf, met alle aanvullende informatie. duurde bij mij 6/7 week.
de aanvraag die voor mij is ingestuurd was een pakket van 47 bladzijden
al met al duurt het wel even, dus op tijd mee beginnen.
succes en groetjes
Er bestaat overigens een lijst met beroepen waar de LMO niet voor nodig is, dan kun je direct je werkvergunning halen. (Ik 'm echter zo snel even niet vinden…)