WHP 2012.. duurt lang!

de aanvraag voor WHP 2012 is nog steeds niet open… ín the coming weeks’ staat op de site. Opmerkelijk, omdat het eerdere jaren volgens berichten op dit forum altijd in nov zonder problemen open werd gesteld. Iemand meer info hierover?

Vorig jaar was ook wat later, begin december (als mijn geheugen mij niet in de steek laat).

Daarvoor was het altijd november of zelfs oktober.

Normaal betekent zo’n vertraging dat beide landen nog het verdrag hebben ondertekend. Andersom moet Nederland namelijk ook WHP-ers uit Canada toelaten.

Wel opvallend dat we deze vertragingen hebben sinds Geert meeregeert. :wink:

Hallo iedereen,

Het is nu eind december en nog steeds niks. Ik begin me een beetje ongerust te maken. Ik zit nu sinds april (whp) in Canada en wil aankomend april graag de YP gaan doen. Er zijn ook veel mensen begin januari dit jaar in Canada hun whp gestart. Ik ga ervan uit als deze mensen hadden willen verlengen via het YP dat zij nu in de problemen komen. Nu maar hopen dat ze snel tot een conclusie komen daar in Berlijn, we wachten het af!

Mijn voorstel voor iedereen die in januari wil vertrekken: schrijf op de achterkant van je envelope: “URGENT, WHP DEMANDED FOR JANUARY.”

Soms houdt de overheid er rekening mee. Niet geschoten is altijd mis!

Ik kreeg net een mailtje binnen (ik regel mijn WHP met hulp van een bedrijf) dat het programma geopent is!!!

1. Geld te veel dat je het door een bedrijf laat regelen?
  2. Volgens de website van de ambassade is het nog niet open. Als je meer info hebt: graag!

Volgens mij is ie al wel open. De aanvraagformulieren staan er inmiddels op en de quota’s (whp 450 en YP 150) staan er ook op.

Groetjes uit Vancouver

Waar staan die dan? Ik kijk op: http://www.canadainternational.gc.ca/germany-allemagne/youth-jeunesse/netherlands-pays_bas.aspx?lang=eng&view=d .
Daar staat nog steeds in de komende weken:S

Voor Nederland zijn ze beschikbaar… Canada and the Netherlands

Fijn dat Canada nu twee verschillende versies heeft (niet dus).

Het goede nieuws is dat het van start is. Zal morgen zelf ook even alle details van de aanvraag doorlezen, het ziet er naar uit dat het allemaal is veranderd.

Ja het is open, en de formulieren kunnen ingevuld worden maar volgens mij kan er nog niks opgestuurd worden klopt dit?
er staat namelijk nog steeds:At present, we cannot accept applications for the 2012 programs. Information on the 2012 programs is expected to be available on this website in the coming weeks.

Ik had vrijdags voor kerst toen de aanvraag open ging gelijk de working holiday visa aangevraagd en krijg nu net per mail van de embassy de brief binnen die ik bij binnenkomst moet laten zien.

Via mail? Ben je Nederlands of Belgisch? Zover ik weet kan dat nog wel verschillen namelijk. Ook met de opening van het opsturen. Of doen ze in Nederland nu ook met een mail?

Vandaag mijn VOG aangevraagd en alles ingevuld/klaargelegd, zodat alles met 2 weken zo op de bus kan :slight_smile:

Cool! De eerste LOI is dus binnen! :smiley:

Voor Nederland zijn we inderdaad volledig open!
Voor alle info, zie hier: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=814670

Voor België: nog even geduld.