wie weet de huidige prijs van Thaise Whiskey ?
heb je een weddenschap?
In Thaise winkels hier in België betaal je toch al gemakkelijk 17 eur voor mekong en 20-25 eur voor sangsom. In Th natuurlijk stukken goedkoper…:zon02:
Bedankt voor reactie, maar ik ga binnenkort naar Thailand dus ik wilde de prijs in Thailand weten. Als de prijs daar goed is hoef ik niets mee te nemen.
Daar is google natuurlijk een uitstekend middel voor:
Prijs tussen 2 en 3 US dollar, mei 2012 7-11
Hans.
bedankt hans maar waar heb je dat op google gevonden want daar had ik ook al gezoch.
Jan
:retard: Wat ging je meenemen, dan…?
P/P mag je maar 2 flessen sterke drank invoeren in Thailand.
Sterke drank is toch sowieso goedkoper in Thailand, denk ik dan?
Prijs van alcohol , tabak ea zou recentelijk fors verhoogd zijn…tax
ik dacht dat ik in juli (2012 ) voor een klein flesje hongton ± 110 bath betaalde het jaar ervoor ±80 bath en nu ??? duurder.
Ik koop steeds bij 7/11 of family market , koop je bij de lokale dan is het goedkoper.
:chin:
Ik heb nog wel s een paar flessen jenever meegenomen om men kennis te laten maken met dit Nederlandse “vocht” :beef::cheer:
Brrrr… Doe mij toch maar een sangsommetje hoor.lol2
dat is 1 van de redenen dat ik niet meer in nederland woon lol2
MaeKong Thai rum ongeveer THB 160 voor 0.75 liter
Hong Thong Thai rum ongeveer THB 125 voor 0.75 liter
Sankthip Thai rum ongeveer THB 125 voor 0.75 liter
100 Pipers Whiskey ongeveer THB 299 voor 0.75 liter
JW red ongeveer THB 800 voor 0.75 liter
JW blue ongeveer THB 6900 voor 0.75 liter
Kan per winkel een beetje schelen.
:chin:Een fles drank mee nemen is niks mis mee veel Thai kunnen het wel waarderen als er eens een lekkere fles(je) op tafel staat zeker als het een mooi label heeft:THAILAND:![]()
Ik had vorige keer een fles Hooghoud graanjenever meegenomen voor mijn schoonpa…vond ie gaaf! maar zo sterk haha…
Doe mij ook maar een sangsom…dacht dat zo’n fles 240 bht is ofzo.
Maar die maekong…pff wat een bocht is dat…heb er thuis de barbeque mee aangestoken!:zon02:
Jeroen
Mekong is nochtans minder sterk dan de meeste andere sterke dranken… Anders moet je in Laos eens een fles zelfgestookte Laolao proberen:smoke::drugged: Whooooo!!! Nooit vragen hoeveel graden je in je glas krijgt, weten ze zelf niet eens
Maar lag volgens mijn gevoel toch tegen de 70°lol2
De eerste jaren niets anders gedronken en geen last van gehad , nu meestal hong - ton , in een goede vuilbak gaat alles erin 55555555
De Thai noemt gemakshalve alles “lao”.
Lao Kauw is wel de ergste…0.6 liter voor rond de 50 baht. Verkrijgbaar in diverse sterkten.
Lao Kauw valt voor mij in de categorie “put-petroleum”…absoluut niet te zuipen.
Verder drinkt een Thai zelden of nooit whisky puur…minimaal een vracht ijs, maar meestal met soda en/of coke. Een absolute waste-of-money als je met een fles JW Black aankomt.
Als (lees: ALS) ik al eens drink dan is het meestal goedkope 100 pipers of Saeng Som gemixt met coke en ijs.
In de disco’s, clubs en barren zie je vaak Thai met een JW Red of Black en een voorraadje ijs, coke en soda. Da’s puur en alleen om te showen…
Het lekkerste wat ik ooit in Thailand gedronken heb (stik-illegaal en zwaar alcoholisch) is de huisgemaakte Sato.
Dit wordt illegaal gestookt in de E-San en als het klaar is, wordt er een hoeveelheid in een kruik gedaan, die al gevuld is met stro. De Sato trekt in de stro en er wordt regelmatig bijgevuld.
De kruik wordt uiteindelijk afgesloten met een soort van membraam.
Als men de inhoud in de kruik wil nuttigen, dan maakt men een gat in het membraam en vult deze met bier (als voorbeeldje). Dit doet men totdat de kruik overloopt en dan wacht men een uurtje of zo.
Vervolgens drinkt men met een grove riet de inhoud…zorg dat je zit en dat je je niet bezeerd als je omvalt. :slapen: