We zijn 2 meiden van 24 en 26 jaar en zouden graag in maart voor de eerste keer naar de
Domenicaanse op vakantie willen gaan, voor 2 weken. We weten nog niet goed waarheen precies.
We zouden niet alleen tijd willen doorbrengen in het hotel maar ook willen kennismaken met de lokale bevolking.
En uitgaan, winkelen doen we ook graag. Het zou ook leuk zijn om een stad te bezoeken.
Ik heb gelezen dat je bv in Punta Cana het resort niet kan verlaten wegens te gevaarlijk.
Wat zou voor ons meiden een goede bestemming zijn?
Boca Chica? Sosua? Puerto Plato?
Als je contact wilt met de bevolking, raad ik je aan naar Sosua te gaan. De stad Puerto Plata ligt er niet ver vandaan.
In Sosua heb je leuke hotels waarvan enkele All in. Kijk even op mijn site. Cabarete is ook een heel gezellig dorp, speciaal als je van surfen houd. Aan de Noordlust zit je overal dichtbij wat excursies betreft. Bij Punta Cana is er buiten de resorts weinig te beleven en dat kan je van Sosua en Cabarete niet zeggen.
Boca Chica is helemaal in verval en er zijn bijna geen touroperators die daar nog reizen naar hebben.
Bedankt, hopelijk zal het Sosua worden. We zijn nu aan het kijken hoe het zit met de vluchten. Aangezien er slechts enkel op zondag naar Puerto Plata gevlogen wordt, door Arke in ieder geval, hebben we enkel keuze om 9 dagen te blijven of 16 dagen. Een andere optie is landen op Santo Domingo en dan met de bus naar Puerto Plata, maar dat zien we niet meteen zitten.