Ik ga in mei 2014 backpacken in Panama en ben uitgenodigd voor het BachaTu festival in Boca Chica, super tof!!! Nu ben ik heel enthousiast aan het kijken hoe ik mijn reis daarop aan kan passen en heb de vliegmogelijkheden al gevonden (Ik vlieg op Santo Domingo). Ik vraag mij alleen af of Boca Chica leuk is om langer te verblijven, of toch beter naar Santa Domingo? Of juist iets heel anders in de buurt? En hoe zit het met alleen, als vrouw reizen in de DR? Wat valt wel en niet aan te raden?
Hoop wat tips te krijgen
Hey, ik ben zelf net terug uit Santo Domingo, heb er een jaar gewoont.
Als je de keuze hebt tussen een verblijf in santo domingo en boca chica zou ik in boca chica verblijven. Vanuit daar is het maar een klein eindje naar santo domingo maar je zit toch in een wat rustigger stadje. ls je van drukte houd vooral naar santo domingo gaan.
Houd er wel rekening mee dat je hu dan ook goed moet uitkijken. Ik heb me altijd veilig gevoeld en ga met een jaar voorgoed emigreren maar je moet bepaalde dingen gewoon mijden.
Ga vooral niet telaat alleem op pad.
Dus drukte santo domingo… Rust en strand boca chica.
Er zijn een aantal wijken in Santo Domingo waar je beter weg kunt blijven, maar ben je een beetje in de toeristische gedeeltes dan kun je er prima als vrouw alleen op pad. Doe dit niet laat in de avond en blijf een beetje in de drukte. Dit zelfde geldt voor Boca Chica. Ikzelf vond Boca Chica niet bijzonder. Als je langer in de DR wilt blijven, ga dan naar de noordkant naar Puerto Plata. Vandaar zit je zo in het toeristische Sosua en Cabarette en in het levendige Puerto Plata waar je je zonder problemen in het dominicaanse leven kunt mengen
Ik zou ook voor Boca Chica kiezen. Maar goed, hieronder mijn ervaringen van beide
In de Zona Colonial is het idd geen probleem om alleen te lopen. Nadeel is wel dat de hotels erg duur zijn (voor ons dan in ieder geval). Dus wij verbleven in de wijk La Primavera (als ik het goed heb), maar in deze wijk zou ik alleen niet te ver alleen op straat gaan lopen als vrouw (alleen de grote straat waar restaurants zitten, daar staat ook bewaking op straat, dus is best veilig). We hebben eerst in Hotel Maison Gautreaux gezeten, waar ik mij veilig voelde (het hotel wordt ook bewaakt. Deze is relatief duurder, maar alsnog goedkoop vond ik). Daarna in een goedkoop hostel in deze wijk, waar ik me wat minder veilig voelde. Regel sowieso een taxi vanuit het hotel, niet zelf op straat.
Boca Chica is leuk en veilig, we zaten toen in Hotel Neptuno’s Refugio, echt een aanrader! Je zit natuurlijk wel met alle mensen die wat aan je willen verkopen op het strand en de mainstreet zelf daar moet je je niet te veel aan irriteren haha, vriendelijk en duidelijk ‘No gracias’ zeggen.
Sowieso geldt voor heel DR en als vrouw alleen: niet te laat op straat, geen afgelegen plekken!
Super bedankt voor de reacties!
Heb mijn reisplannen aangepast, ik ga nu 3 weken naar de DR
Ik vlieg op Punta Cana, dan heb ik 10 dagen de tijd om vanuit daar naar Santo Domingo te trekken. In Santo Domingo ontmoet ik een vriend waarmee ik naar het Bachatu festival ga in Boca Chica. Vervolgens door naar Puerto Plata om daar 6 dagen in een resort na te genieten en vooral te dansen!
Heb er heel veel zin in…