20 EUR / 27 USD / 70 soles per dag – dus 2100 soles per maand: Als je rustig aan doet, slechts een kamertje huurt, niet veel rondreist EN niet al te veel uitgaat dan moet dat wel lukken, echter in mijn eigen ervaring (ik was ook 22 toen ik de eerste keer in Peru ben gaan wonen voor een 10 maandjes) is dat uiteindelijk een redelijk krap bedrag.
Ten eerste omdat Lima een zeer levendige en bruisende stad is met veel uitgaansgelegenheden en natuurlijk een typische Zuid-Amerikaanse cultuur waarbij het normaal is om na het werk of na de Uni nog even ergens wat te gaan drinken of eten. Als buitenlander zijnde zul je snel veel vrienden en vooral vriendinnetjes maken hier en dan is het toch moeilijk om NEE te zeggen zeker op jouw leeftijd…denk ik (?!) 
Daarnaast denkt men hier dat alle buitenlanders rijk zijn en moet je dan ook niet raar opkijken dat ze jou overal de rekening laten betalen. Slechts een bepaalde laag (klein %) van de samenleving heeft een modernere / een meer westerse mentaliteit en zal de rekening met jou delen maar ik vermoed dat als je pas hier aankomt je slechts de eerste groep zult tegenkomen (uitkijken met de “bricheras” trouwens – google maar eens op dit woord)
Ten tweede: Eten, transport, etc is zeer goedkoop hier. Zo kun je al een degelijke maaltijd (“menu”) eten voor 2 euro, een taxi nemen voor 2,3 euro, in bus reizen kost 25 cent, kamertje in Miraflores, 150 euro, etc, etc, echter uitgaan is zoals gezegd duur niet alleen omdat ze jou de rekening laten betalen maar ook qua prijzen. Een biertje in de betere/leukere/trendy bars kost EUR 2.50, een cocktail (en meisjes drinken altijd cocktails hier – 5 euro) 
Het moge duidelijk zijn dat een budget van 20 euro dan krapjes wordt…
Daarnaast, als je surflessen wilt nemen die kosten 15 USD per les (anderhalf tot 2 uur inclusief boards). Ik kan je wel iemand aanraden, als je wilt stuur ik je de gegevens via een private message.
In conclusie: 2100 soles is te doen indien je je een beetje beperkt in het uitgaansleven maar op die leeftijd (en ik spreek uit eigen ervaring) is dat niet altijd gemakkelijk omdat dit nu juist het mooie is van Peru, de sociale kant van de samenleving.
TIP: Het goedkoopste is om de eerste dagen in een hostel te verblijven (ik kan je wel een degelijk hostel aanraden in Miraflores, centraal gelegen, schoon, eigen badkamer en kabel tv – kosten 40 soles per dag) en dan de krant el Comercio te kopen op zondag. Hierin worden veel kamers gepubliceerd. Dan moet het mogelijk zijn een leuk kamertje te huren voor zeg 150 euro per maand).
Werken: Gaat moeilijk worden, zeker als je geen Spaans spreekt.
Veel succes ermee,
Groeten
CuscoPeru.NL