Where to go?? Peru/Ecudor of Guatemala/Belize???

Hoi!

Deze zomer ben ik van plan ongeveer 7 weken rond te gaan reizen.
In eerste instante trekt Guatemala/hondura/belize me erg! Combi van natuur cultuur, en onderwaterwereld :wink:. In Belize of Honduras wil ik dan graag duiken.
Maarrr tis dan wel regenseizen (juli/aug) en daarom is mn plan een beetje gewijzigd naar Peru/Bolivia… (qua klimaat dan beter geloof ik).

Nu zit ik toch weer te twijfelen… want guatemala lijkt me echt supermooi en qua prijs voor een student ook goed te doen. Heelllup!! ik weet het niet meer.

Maar in Peru/Bolivia heb je natuurlijk o.a. Machu Pichu en Uyuni… alleen qua duiken is het daar niet zoo… (Galapagos wordt m sowieso niet met mn budget…helaas)

groetjes am !!

Hoi Am,

even een tip over het regenseizoen in Midden-Amerika. Je hoeft niet hele weken in de regen te zitten. Ik heb tijdens alle bezoeken aan Mexico en Midden-Amerika de laatste 11 jaren in( altijd september en oktober) zo goed als alleen een fikse bui op de late middag gehad. Alleen orkaan Mitch heeft in '98 wat roet in het eten gegooid. Hoe verder je Midden-Amerika afzakt, hoe minder kans op een orkaan.

Qua duiken zit je in Honduras en Belize natuurlijk perfect. Let wel op dat je niet gaat duiken in de stoming van een riviermond, want dan heb je in het regenseizoen wat meer last van brakwater. Caye Caulker heeft daar volgens mij sowieso geen last van :wink: