Guatemala en Belize in september: doen of niet?

Hallo!

Graag zou ik dit jaar nog eens teruggaan naar Centraal-Amerika, waar ik een paar jaar terug mijn hart verloren ben. Dit jaar zou ik samen met mijn vriend naar Guatemala en Belize trekken en we zouden in september gaan aangezien ons verlof dan gepland staat.

Nu lees ik op verschillende websites dat er dan niet alleen regenseizoen (wat mij wel te doen lijkt), ook orkaanseizoen is en dat Belize regelmatig wordt getroffen door orkanen.

Dus is de vraag … Hoe erg is dat regen- en orkaanseizoen echt en is het dan wel veilig/de moeite om Belize (waar we het meeste tijd willen spenderen om onder andere te gaan duiken) en Guatemala te bezoeken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes uit België!
Jana:zon02:

Hallo Jana,
Ik woon zelf in Livingston, op de grens van Guatemala en Belize en ik denk dat je prima op vakantie kunt komen in September, hoor.

Regen… Tja, ik zeg altijd “het regent hier 13 maanden per jaar” daarom is alles zo mooi groen!

En van de orkanen hebben we hier gewoonlijk gelukkig weinig last. Je kunt natuurlijk altijd pech hebben, maar ik zou mijn vakantie er niet voor omboeken!

Veel plezier op je reis.
Groetjes, Inga

Sent from my HUAWEI LUA-L03 using Wereldwijzer mobile app

P.S: In Livingston regent het bijna altijd 's nachts. Overdag hebben we meestal tropisch, zonnig weer!

Sent from my HUAWEI LUA-L03 using Wereldwijzer mobile app