hoi,
Mijn vriend en ik willen van half juli tot half augustus een maandje rondreizen door zuid Mexico, guatemala, Belize en misschien nog wat verder afzakken naar het zuiden.
De plannen zijn nog behoorlijk open. Ik twijfel namelijk of het wel een goed idee is om in deze tijd van het jaar naar dit gebied af te reizen (helaas zijn we dit jaar gebonden aan deze periode).
Graag hoor ik wat tips hierover van de kenners!
Ik heb wel gezien dat de reisorganisaties wel in deze periode met hun georganiseerde reizen gaan, dus echt heel slecht zal het ook niet zijn, maar ik vraag me af met hoeveel regen in rekening zou moeten houden…
groetjes,
Jantine
Hey Jantine,
Misschien is deze reis iets voor jullie? :wereld:
Ik heb ook geboekt, we zijn nu met z’n zessen die geboekt hebben. Zoeken nog minimaal twee mede-reizigers. Ik heb eerder met Mambo gereist in 2010 Costa Rica, was geweldig.
Hey groetjes
Kees
http://www.mambo.nl/rondreizen-en-verre-reizen/rondreizen-midden-amerika/mexico/avontuurlijke-rondreis-mexico-guatemala-en-belize/algemeen/
Hallo Kees,
Dank voor de tip, maar wij gaan gewoon zelf op pad.
groet,
Jantine
Okey Jantine,
Veel plezier dan maar alvast.
Groetjes,
Kees
Hi Jantine,
Die periode is volgens mij heel goed te doen hoor. Ik heb 2 jaar terug in september door Guatemala, Mexico en Belize gereisd, midden in het regenreizoen dus. Het was bijna elke dag zonnig met aan het eind van de dag of snachts een korte hevige bui. Weinig last van gehad. Wel 1 dag vast gezeten bij het meer van Atitlan omdat de weg erheen dichtwas door modderstromen. En in Belize konden we de eilanden niet op omdat precies die dag een zware storm/orkaan opkomst was. Verder was de natuur juist super mooi, heel groen en de watervallen veel mooier dan in het droge seizoen (hoorde ik). Heeft dus ook zijn voordelen.
Als je de keuze hebt dan is het wellicht verstandiger om toch in het droge seizoen te gaan, dan heb je minder kans dat je je route moet veranderen door het weer oid. Maar als je de keuze niet hebt dan zou ik gewoon gaan! Er is absoluut goed te reizen in het regenseizoen, en een groot voordeel: weinig toeristen en veel hotels verlagen hun prijzen 
Veel plezier!
Groetjes,
Astrid