Dit jaar wil ik iets anders dan een standaard vakantie in een of andere badplaats (wat vaak over het algemeen op hetzelfde neerkomt).
Ik ben al eens rond gaan reizen in Midden Amerika, en dat is mij zeer goed bevallen.
Het enige probleem nu is dat ik gebonden ben aan werk. Ik kan twee weken weg, misschien 3 eind augustus, begin september. Nou is de vraag of iemand een idee heeft wat je in deze korte tijd kan doen. Graag zou ik dus wat willen rondreizen, om zo ook wat van de binnenlanden (cultuur/ natuur) te kunnen zien, natuurlijk willen we ook wat strand dagen en af en toe leuk uit kunnen gaan. Ik heb al eens gekeken naar interrailen, maar ik ben bang dat twee weken daarvoor te kort zijn. Ook dachten we aan eilandhoppen in Griekenland. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb namelijk zo’n idee dat het alsnog erg toeristisch is en veel eilanden op elkaar lijken. Graag hoor ik wat ervaringen van anderen!
Greetz
Griekenland is inderdaad een mooi vakantieland. Er zijn inderdaad flink wat toeristische hotspots, maar die kun je makkelijk vermijden door te kijken op welke eilanden de massale Neckermann-achtige organisaties hun klanten zetten (Lesbos bijv.) Op het vaste land is er trouwens ook een hoop te bezoeken. Denk aan Korinthe (met het kanaal en de oude stad), Delphi, Olympos, Nafplion, etc. Uiteraard een boekje mee met verhalen uit de Oudheid. Athene zal erg druk zijn, maar als je september pakt heb je dikke kans dat de schoolvakantiedrukte over is. Vanuit daar de veerboot naar Aegina: prachtig eiland en zeer rustig!
Volgens mij zwerft er een filmpje op YouTube rond van 3 Op Reis over low-budget eilandhoppen in Griekenland.
Griekenland is fantastisch, het heeft zo veel.
Gezellig toeristische plaatsjes, ontzettende toeristische plekken waar je je vol kunt laten lopen en heel veel mooie natuur en rust, waar weinig toeristen zijn.
Als je de eilanden “gaat doen” kun je ze ook uitzoeken op toeristisch en niet toeristisch. Een goed reisgids kan je adviseren, lekker lezen dus.
Bovendien is het toeristisch zijn in Griekenland (op een enkel zeer toeristische plek na) geen vervelend toerisme als je begrijpt wat ik bedoel. In de kleine plaatsjes, zitten de oude Griekse mannetjes gewoon lekker hun koffie of ouzo te drinken tussen de toeristen in korte broek, dat bijt elkaar niet en gaat heel relaxed. Kreta is leuk om rond te reizen, maar ook andere eilanden, keuze genoeg.
Veel plezier,
sandra