What to do? 6-12 maanden reizen en werken

Hoi reislustige mensen!

Ik zit hier een beetje rond te kijken en het lijkt alsof iedereen zoveel ervaring heeft met langere reizen! Ik wil dat ook echt een keer meemaken, lijkt me zo geweldig! Ik ben zelf alleen maar tijdens de zomervakanties één of twee weekjes weggeweest en alleen binnen Europa. Vanaf september / oktober heb ik m’n werk opgezegd, omdat ik graag wil reizen. Ik heb alleen een heel krap budget, dus ik zal ook moeten werken. Wie heeft hier ook ervaring mee en kan me uitleggen hoe ik het het beste aan kan pakken allemaal? Ik wil graag naar een land / meerdere landen waar de zon veel schijnt en waar het veilig is voor jonge meiden (ik ben 25), verder maakt het me niet zo veel uit (Thailand, Indonesie, Zuid-Amerika, Noord Amerika spreken me het meeste aan). Natuurlijk lijkt het me ook helemaal geweldig als er iemand met me mee wil voor een tijdje, of voor de hele periode. Ik zelf zit te denken aan 6 tot 12 maanden…

Kortom: wie kan me helpen??

Groetjes Paulien

Hoi paulien

Ik ben Reggey en ben al een tijd aan het denken wat en waar ik heen wil gaan ben namelijk ook low budget.
Ben al in indonesie geweest nieuw zeeland maar nog nooit gewerkt.
ik weet dat je in azie landen welhet een en ander kan regelen maar hoe?

Het lijkt me leuk om deze ervaring met werken ook een keer mee gemaakt te hebben. als jij denkt aan low budget waar denk jij dan aan …

Ik heb mijn woning per 1 augustus opgezegd en wilde een tijd weg.
Laat maar weten

Gr Reggey

Hoi Reggey,

Bedankt voor je berichtje! Als ik denk aan low budget denk ik aan alles zo goedkoop mogelijk :wink: maar hoe… misschien een baantje met kost en inwoning, alleen verdien je daarnaast meestal niks en heb je dan geen geld om nog mee te reizen. Dat is dus niet zo’n goed idee denk ik. Dus… een goedkope overnachtingsmogelijkheid, een lekker simpel baantje onder de zon voor een tijdje, daarvan wat geld sparen en daarmee tussendoor reisjes gaan maken. Maar… ik sta overal voor open, er is vast heel veel mogelijk, vandaar dat ik mijn oproepje hebt geplaats om erachter te komen WAT er allemaal mogelijk is… Heb jij ideeen? Heb jij al enig idee welke kant je deze keer op gaat?

Groetjes

Hoi Paulien

bedankt voor je reactie.
Ik ben aan het denken om weer naar indonesie te gaan , voor mij een beetje bekend en heb nog niet alles gezien. Daar heb ik eventueel adressen voor als er wat gebeurd en waar ik de eerste tijd terecht kan om dingen uit te stippelen. en zo mischien van land naar land terug naar nl.
Is een idee. of alleen indonesie en dan terug.

Ik wil wel veel zien van het land.

ik weet dat je een visum voor 30 dagen 60 en 90 dagen. Je kan ook een werk/holliday visum nemen maar ik denk voor indonesie ga je niet in een bedrijf werken maar op het land of zo voor weinig geld en onderdak krijg je daar overal voor 5 euro max ze zijn daar gast vriendelijk en verdienenzelf 1 euro per dag.

Wat denk je zelf lijkt het je wat

gr Reggey heb jij hyves

Hai hai,

waar heb jij de vorige keren overnacht? is wel erg goedkoop he, 5 euro! dat scheelt wel… en werken op het land zou kunnen inderdaad… ik heb zelf een diploma in het toerisme, denk je dat daar ook werk in te vinden is, bv in een hotel ofzo? waar zit jij zelf aan te denken om te doen? en welk gedeelte van indonesie wil je nog zien en hoe lang wil jij daar heen?

wat een vragen ha ha… ik ben me nu gewoon nog zo aan het orienteren… echt alles staat nog open… indonesie klinkt wel interessant…

groetjes, ja ik heb hyves paulienmalou.hyves.nl

hoi

Vragen kost niks en het is ook niet een planning van niks.
Ik wilde graag nog naar jog jakarta ,kalimantan, sumatra java bandung, lombok bali…
ik heb verzorgende IG gedaan en werktuigbouwkunde… Weet niet of ik hiermee daar iets kan om te werken.
Hoe lang heb ik nodig??

De tijd is mij nog niet bekend zolang ik kan overleven en geld heb. zo lang ongeveer hahah hoe lang wilde jij dan gaan

wat is je naamop hyves dan voeg ik je toe mij kan je vinden onder Reggey

mijn naam

reggey Tip

hoi

wat wil zoek jij precies…

Gr Reggey

Hoi

nee ik ga zeker nog niet in augustus.
heb mijn woning opgezegd en ga een tijdje bij mijn zus om nog wat geld opzij te leggen wil rond oktober november gaan is het goedkoopste. hahah

Indonesie is vet mooie eilanden lombok is de shit. ben ook aan het denken aan thailand of india (goa) Het is maar net hoe de zon schijnt en waar het weer mij brengt. thailand ken ik zelf niet zo maar voor back packers is het echt cool.

ik wilde altijd al naar goa en het een keer meegemaakt te hebben …

gr reggey

Hey ik ga over 5 dagen ook een reis maken voor 12 maanden. Dit is ook mijn eerste reis en ik heb een erg krap budget. Ik begin over 5 dagen eerst mijn reis in een badplaats in spanje om twee maandjes te werken en te feesten… Daarna verder spanje door. Als je wilt kunnen we contact houden voor onderlinge tips? Ik geloof dat je het voornamelijk van connecties moet hebben, ik zal veel gaan rondvragen in hostels (door verschillende plaatsjes te bezoeken) hoe je een centje bij kunt verdienen. Er is altijd horeca en misschien is het een idee om ervoor te kiezen om ook de taal te leren van dat betreffende land. Dat is iig wat ik ga doen, eerst twee maandjes werken in spanje dan verder reizen en zoeken naar losse baantjes onderweg… spaans leren is dan erg belangrijk en zeker handig en aan te raden als je je reis wilt vervolgen naar het prachtige zuid amerika (mijn bestemming dus), Hoe je je reis ook zult plannen… je kunt het ook genieten met de dag. Je zult alleen wel je schouders eronder moeten zetten :slight_smile: succes met je reis! En ook een tip… stippel je reis wel uit in groffe lijnen je moet wel een beetje een idee hebben wat je bestemming is en hoe je die gaat berijken.

aah ik kan niet wachten!! :smiley:

Hoi,

In januari zit ik in zuid amerika, om precies te zijn in Buenos Aires… Denk dat werken daar niet echt rendabel is… en komt misschien ook niet uit met je tijdsplanning… Maar als je wilt…

Groet,
Shanna