Is de Westkust goed te bereizen met het openbaar vervoer?
En weet iemand nog leuke routes? Handig om te vermelden is dat ik waarsch. 2 maanden de tijd heb.
EDIT: Darwin-Perth, is dat te doen?
Is de Westkust goed te bereizen met het openbaar vervoer?
En weet iemand nog leuke routes? Handig om te vermelden is dat ik waarsch. 2 maanden de tijd heb.
EDIT: Darwin-Perth, is dat te doen?
Eigenlijk is er maar een weg tussen Darwin en Perth als je in WA zo dicht mogelijk langs de kust wil rijden. (En over verharde wegen) Wij hebben geen openbaar vervoer gebruikt maar zelf gereden. Misschien heb je iets aan deze site: Road travel from Darwin to Perth. Australia.
2 Maanden zal ruim voldoende zijn. Let wel op de tijd van het jaar. In de wet (december-april) kunnen de wegen onbegaanbaar zijn na regen.
Yeehaw
Bedankt voor de link! Ik zal er eens goed rondkijken.
Zelf rijden zal sowieso niet gaan. Ik ben namelijk niet in het bezit van een rijbewijs. Ik ben dus afhankelijk van het openbaar vervoer, of ik moet een reismaat vinden met auto.
Daarnaast is het best wel shit dat ik juist in de periode tussen november-april weg wil gaan. En het dus regenseizoen is…
Probeer misschien iets eerder te gaan. October-november.
Dat zal moeilijk worden, ivm de financiën. Al trekt die periode mij wel enorm aan.
Of ik moet er toch een maand van maken, dat is misschien realistischer.
Goh, jammer zeg. Ik had helemaal niet nagedacht over het regenseizoen.
Is het dan echt zo dat je vakantie letterlijk in het water valt? Of zijn er genoeg mensen die daar in die tijd wel gaan reizen?
Ik kijk in elk geval ook nog even verder naar andere opties.
Cairns-Sydney trekt me om een of andere reden niet zo.
Misschien een leuke route in het zuiden, met Tasmanië of Kangaroo Island meepikken? Van ongeveer een maand?
Hi Jasmijn,
Lees het volgende reisverslag eens: http://lonnydort.waarbenjij.nu/Reisverslag/?Australi%EB/The+Westcoast/&subdomain=lonnydort&module=site&page=message&id=3424582
Dit is het verhaal van een meisje dat ook zonder gebruik te maken van een auto een reis langs de westkust heeft gemaakt. Misschien een idee?
Zoek vooral ook verder tussen de reisverhalen op WaarBenJij en ook in de reisgids, je kan hier allerlei ideeën vandaan halen!
Succes met de voorbereidingen voor je reis!
Groetjes,
Isabel
WaarBenJij.Nu
Bedankt! Super!
Ben nu aan het kijken naar zowel west- als zuidroutes.
Heel leuk verslag! Je kan gemakkelijk een paar maanden alleen in WA blijven en dan ook zuid van Perth gaan naar bv Albany, Esperance (prachtig gebied) en bv Kalgoorlie. Karijini is idd een prachtig NP waar je langer dan slechts een volle dag kan blijven. We zijn menigmaal naar WA geweest en nog steeds vinden we WA prachtig. Als je wil werken, in Perth zitten ze altijd om personeel te springen, vooral in de restaurants.
Vanaf half december tot eind januari is het vakantietijd. Reken er wel op dat de outback erg heet is tot 40C en meer. En aan die vliegen wen je wel hoor, die horen er gewoon bij., Niets aan te doen. Wij hebben wel altijd flynets bij ons als het te erg wordt. En een vliegenmepper.
Tasmania is een stuk koeler. Fantastisch eiland waar je weken door kan brengen. KI is ook al geweldig. Een toer van bv Sydney langs de kust naar Melbourne, dan naar Tasmania, weer terug naar Melbourne, langs Great Ocean Road naar de Grampians, naar Flinders Ranges NP en naar Adelaide, Fleurieu Pen en KI behoort zeker ook tot de mogelijkheden en je vermijdt de Wet.
Yeehaw
Een toer van bv Sydney langs de kust naar Melbourne, dan naar Tasmania, weer terug naar Melbourne, langs Great Ocean Road naar de Grampians, naar Flinders Ranges NP en naar Adelaide, Fleurieu Pen en KI behoort zeker ook tot de mogelijkheden en je vermijdt de Wet.
Dit klinkt echt gaaf!
Onwijs bedankt voor alle info. Er is zo ontzettend veel uit te zoeken. Dus alle hulp is echt welkom. Nogmaals bedankt!
Als je de zuidkust overweegt, ik ben zelf 10 dagen in Tasmanië geweest, waarvan een 6-daagse tour en ik heb werkelijk alles gezien wat ik wilde zien. Het weer in Tasmanië is wel heel anders dan in de rest van Australië. Hoe dichter je bij december/januari komt, hoe beter en hoe zonniger! Rond juni/juli is het daar flink winter en valt er flink wat regen én sneeuw.
Op mijn blog kun je mijn ervaringen in Tasmanië ook lezen als je het leuk vindt: http://austra-lisa.blogspot.com