Westkust Amerika mei-juni 2009

Hallo Reizigers,

Ik vlieg half april 2009 naar San Francisco, daar ga ik een maand studeren. Ik wil vanaf half mei 2009 rondreizen in de omgeving van SF. Zo lijkt mij het zuiden van California (LA, San Diego) maar ook Las Vegas en de Grand Canyon en andere nationale parken erg leuk om te bezoeken. Heeft iemand nog tips welke steden nog meer de moeite waard zijn om te bezoeken? Ik heb zelf ook al gedacht aan een kleine reis naar Mexico (vanaf San Diego). Ik heb namelijk nog 1.5 maand de tijd om rond te reizen vanaf half mei tot eind juni :slight_smile:
Zijn er meer reizigers die ook deze plannen hebben?

Groetjes Iris

Ha Iris.
Belangrijk: hoe wil je reizen, openbaar vervoer of auto? (je kunt eigenlijk niet zonder auto)
En speelt budget een rol?
Andere steden:
-Monterrey en van daaruit San Luis Obispo en Big Sur
-Carmel
-Sedona
-Tucson
Mexico (criminaliteit, vooral aan de grens, bv. Tijuana), af te raden.
Veel gedetailleerde info voor deze (en andere) regio op:

Daarop staan diverse uitgewerkte loops.
Ik was alleen in San Fran en Arizona + Four Corners Area

het ligt er idd aan of je een auto hebt want dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.

Er is een hele mooie kustroute van SF naar LA die echt de moeite waard is (ben ff de naam kwijt). Je zou dan door kunnen gaan naar SD en vanuit daar terug naar boven (bv beetje richting Las Vegas) via verschillende parken zoals joshua tree, death valley Gran canyon, Yosimity e.d.

Zelf ben ik ook nog even naar mexico geweest maar daar heb ik niet echt een goed gevoel bij gehad. Het was voor mij toen de eerste keer dat ik in mexico was en dat is tot nu toe ook nog steeds de minste leuke keer. Het is daar gewoon heel crimineel. Vooral Tijuana, wordt heel veel drugs gehandelt. Het was wel een toffe ervaring, vooral omdat ik er nog nooit was geweest maar ik zou het zelf niet nog een keer vanuit SD doen denk ik.

Verder is het wel echt een mooie trip die je in gedachten hebt. Succes ermee!

Mee eens, Jay Dee, de Hwy 1, (boven LA heet-ie even 101) is die mooie kustroute en somminge plaatsen in mijn posting liggen daaraan.
Een goede loop (met evt. een bezoek aan Mexico in het veel kleinere Tecate) kan dan vanaf San Diego naar Tucson (http://www.visittucson.org) , met bezoek aan Organ Pipe National Monument.
Maar dan is een auto onmisbaar. Dus toch eerst: hoe ga je reizen? (ik heb evt. een fiets die bij m’n nicht in Tucson staat voor alle ‘gems’ in en bij die stad)

Bedankt voor al jullie reacties!

Als ik alleen reis is het lastig om een auto te huren, ook omdat ik pas 22 ben en je dan een extra vergoeding per dag moet betalen, dat maakt de reis erg prijzig.

Het idee om naar Mexico te gaan wordt steeds minder aantrekkelijk als er zoveel criminaliteit is, bedankt voor jullie reactie daarop!

Ik was ook al van plan om de highway 1 te doen, daar moet je erg mooi uitzicht hebben. Als ik met een groepje rondreis is het wellicht wel interessant om met z’n allen een auto te huren. Als ik alleen ga, zal ik het waarschijnlijk met het OV moeten doen (wat in Amerika natuurlijk niet zo goed geregeld is als hier in Nederland).

het ov is idd niet al te best daaro.

ik denk dat het het beste is dat je een paar mensen regeld tijdens je studie die met je mee willen. dan is een auto huren best goedkoop. Misschien kan je zelfs wel met een local doen die je daar leerd kennen.

verder kunnen je voor dit soort trips altijd het beste bij hostels zijn. daar zitten alleen maar mensen die rond reizen dus daar zullen er ongetwijfelt een paar interesse hebben. Moet je gewoon eens een paar avondjes wat gaan drinken in zo’n hostel! Gezellig :slight_smile:

gr jeroen

mee door Parken West-USA in mei /juni?
Volop natuur genieten van Grand Canyon, via Yellowstone Banff-Jasper, Rocky Mountains, naar: Seattle in mijn campingcar.Aandacht voor natuur cultuur, zee, ontspanning, zon, genietend vd mooiste plekjes naturisme.
‘rijdende Bed & Breakfast’ van 10.5 tot 15.6 met symp. ervaren wereldreiziger (48j, 1.8m)

Alle info [EMAIL=“months800ww@yahoo.com”]months800ww@yahoo.com

Tijuana is echt niet leuk!
Ga absoluut niet met de auto de grens over!!! Wij waren nieuwsgierig. Op het moment dat we de grens overreden voelde het niet goed, we kwamen uit in een shabby gedeelte door de paniek en hebben ongemerkt (want het is er echt heel rommelig) de weg terug kunnen vinden. Uiteindelijk reden we door een straat en daar stond een tank met militairen erin die hun geweer gericht op de straat de boel probeerde te overheersen.
Toen we terug de snelweg opdraaide stonden we in een 12 baans file van een aantal km lang om terug te gaan in naar de VS. De file bestond voornamelijk uit wrakauto’s en verroeste pickup trucks met een open achterbak waar mensen in zaten. De auto’s vielen echt uit elkaar van ellende. Ik was echt heel bang. Er liepen allemaal lijpe mexicanen door de file om dingen te verkopen. Ik voelde me opgesloten en bedreigd. Eenmaal bij de grens de VS in vroeg de Americaanse grenswacht wat we in Mexico hadden gedaan. Ik dacht even dat we een paar pakken drugs aan de auto geplakt hadden gekregen ofzo. Maar gelukkig was er niks aan de hand. De grenswacht verklaarde ons voor knettergek dat we zomaar de grens over waren gereden. Huurautos zijn daar niet verzekerd! Hij wist ons te vertellen dat die avond daarvoor een groot bloedbad had plaatsgevonden omdat de militairen de politiemacht hadden overgenomen omdat ze corrupt waren! Nou het was een heel avontuur. Ook vertelde hij dat er veel toeristen worden vermoord voor de huurauto waarin ze reden. Het levert namelijk een hoop geld op en valt in Mexico niet te traceren. De grens is echt nog een grens en lijkt absoluut niet op de europeesche grensen!!! Ook was er een negatief reisadvies afgegeven. Pas op voor Mexico en als je dan toch wil gaan, ga dan te voet!!!

Succes!

Hmmm zo erg heb ik he nou ook weer niet ervaren. Was allemaal wel erg dougy maar ook wel spannend. Moet ik er wel bij zeggen dat we met een behoorlijk oud amerikaans busje (geen huurauto) over de grens zijn gegaan dus dat zal zeker het een en ander verandere.

Maar wij hadden inderdaad ook wel de nodige “last” van de rare snuiters en corrupte politie. Beter dat je gewoon een heel stuk doorrijd naar zuidelijker Mexico of gewoon een ticket koopt naar een beter deel van Mex.