Hallo,
In sept/okt willen we met z’n tweeen een roadtrip door het westen van de vs maken. Ik heb al veel gelezen over de mogelijkheden en deze gelegd naast onze voorkeuren tijdens een vakantie. Zo zijn we geen echte hikers, maar willen ook niet overal langs zoeven.
Het plan is nu als volgt:
[ul]
[li]Amsterdam to San Francisco[/li][li]SF[/li][li]SF[/li][li]San Francisco to Yosemite NP – 216.2 miles (4 uur 11) [/li][li]Yosemite [/li][li]Yosemite to Lee Vining – 83,8 miles (2 hours 10) [/li][li]Lee Vining to Death Valley NP – 227 miles (4 uur) Stovepipe Wells[/li][li]Death Valley to Las Vegas – 142 miles (2 uur 20)[/li][li]Las Vegas[/li][li]Las Vegas to Zion NP – 164 miles (2 uur 44) Desert Pearl Inn[/li][li]Zion NP to Bryce Canyon NP – 85 miles (2 uur) Bryce NP to Grand Canyon – 160 miles (4 uur) Yavapai Lodge (east)[/li][li]Grand Canyon[/li][li]Grand Canyon to Flagstaff – 207 miles (5 uur) A Shooting Star Inn[/li][li]Flagstaff[/li][li]Flagstaff to Scottsdale – 149 miles (2 uur 20) Chapparel Suites [/li][li]Scottsdale[/li][li]Scottsdale[/li][li]Scottsdale[/li][li]Scottsdale (Phoenix) - Amsterdam[/li][/ul]Waarschijnlijk willen we 22 dagen vakantie houden, dus we hebben nog 2 dagen te besteden. Iemand suggesties waar we een daagje zouden kunnen bijplakken? Ik realiseer me dat het allemaal erg afhangt van wat je wilt zien/doen, maar een helicopter vlucht in de GC lijkt ons te gek. Een mogelijkheid is Page in te passen, maar ik vroeg me af of dat makkelijk te bereizen valt uit een van onze bestemmingen.
Er ligt nog niets vast, ook de tickets niet, maar die zou ik graag snel boeken, zodat we daarna de hotels al kunnen boeken. De periode dat we reizen is hopelijk niet al te druk en te warm. Iemand ervaring met Phoenix in de eerste helft van oktober. We willen namelijk wel erg graag een paar dagen luieren in de zon aan het eind van de trip. Misschien nog een andere suggestie voor een mooi oord om dat te doen?
Ben benieuwd naar de reakties :wereld: