West-Papua, maar hoe?

Ik zit vast… letterlijk dan…

Al enkele jaren trek ik met de rugzak azië rond zodat ik ervaring kon opdoen om uiteindelijk naar West Papua te kunnen trekken maar helaas… De vliegtuigtickets zijn vreselijk duur (2800 euro is het goedkoopste dat ik kon vinden vanuit Brussel of Amsterdam) en zelfs wanneer ik vanuit Jakarta een vlucht zou boeken zou ik nog 1800 euro kwijt zijn wat enorm veel geld is voor een studente…:frowning:

Heeft er iemand enig idee hoe ik voor een relatief goedkope prijs naar nieuw guinea kan reizen ZONDER verbonden te zijn aan een groep want uiteindelijk is het te bedoeling om met twee rond te trekken en langer te blijven dan drie weken… misschien met een ferry, veerboot…???

Allle suggesties en ideeen zijn welkom!!

veel groetjes een backpacker die er ABSOLUUT geweest moet zijn ! :nod:

Ik weet niet wanneer je wilt gaan, maar een ticket naar Jakarta kost om en nabij 800 euro en dat is inclusief tax etc. zie bijv. bmair.nl. Een ticket van Jakarta naar Timika (Papua) kost bij Garuda 250 euro (retour zonder tax). Volgens mij zit je dus voor pakweg 1100 euro in Papua. Volgens de Lonely Planet van dit jaar, kun je voor 200 euro met Merpati van Jakarta naar Timika en weer terug vliegen, of naar Jayapura voor ongeveer 225 euro. Het probleem met binnenlandse vluchten is dat je die daar moet kopen ipv hier, want dat scheelt een hoop geld.
Dus, ik kies ervoor (want wij willen volgend jaar ook naar Papua) om een ticket naar Jakarta te kopen, hopelijk met een mooie aanbieding (we gaan voor 700 euro eind van deze maand) en dan daar een binnenlandse vlucht te boeken.

Hoi Ketut,

Volgens mij zijn de prijzen die je noemt prijzen voor enkele reizen… Zie ook mijn antwoord op http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?goto=newpost&t=36789

Maareh, ik vraag het volgende week wel ff na :slight_smile:

Groet,

Jenny

P.S. mag ik met jullie mee???

Nee hoor. Volgens de site van Garuda is dat voor een retour; 1.400.000 voor een enkele reis naar Timika en 1.575.000 naar Jayapura (beide vanaf Jakarta). Volgens de LP(2007) ben je wel meer kwijt nl. 1.913.000 en 2.164.000 met Garuda en 1.155.000/1.821.000 met Merpati.

Dan zijn de prijzen blijkbaar gedaald :slight_smile: In de oude LP (2003) staan deze prijzen voor een enkeltje en die kwam ik laatst ook al surfend op het web tegen. Maar goed om te weten!!!

Hoe wil jij je Surat Jalan regelen?

ik wil de surat jalan wordt geregeld door de vrijwilligersorganisatie waar ik een tweetal weken voor zal werken. Maar het valt makkelijk te regelen in Jayapura…

Ondertussen al heel wat opzoekingswerk gedaan vooral ivm de Pelni boten vanuit indonesie maar het blijft een hele onderneming die vooral veel geld kost. Ben dus nog steeds opzoek naar mensen die daar wonen…

groetjes

je kan ook de vliegtuig pakken vanaf bali of jakArta NAAR AMBON, EN AMBON MET DE BOOT OF VLIEGTUIG NAAR DE KAI EILANDEN , DAAR GAAT OOK DE BOOT NAAR MERAUKE

Zelf heb ik een half jaar door Azie gereisd en dat ging allemaal vrij makkelijk… Qua vervoer heb je altijd veel keus.
In Januari wil ik voor een maand naar Papa Nieuw Guinea alleen zal dat wel wat duurder worden als ik het zo eens lees.

De best optie wat jullie voorschrijven is dus: Vliegen naar Jakarta en vanaf daar een vliegtuigje pakken naar Papua… en dan vanaf daar weer de grens oversteken naar Nieuw Guinea?

Zijn er nog meer mensen die in die maand daar naartoe gaan?:

Groeten Johnny