West kust 3 weken met een baby van 8 maanden

Hallo allemaal

Wij vliegen 27 maart naar san francisco en verblijven daar eerst 4 dagen. We zijn op dit moment zoekende naar een mooie reis indeling we vliegen terug op 16 april(LA). We willen niet om de 2 dagen weer naar iets anders dit met name ivm ons dochtertje.
Kunnen jullie ons helpen met een mooie route en zouden jullie ons aanraden om in een airb&b te verblijven of beter iets anders? Alle tips zijn welkom!

Bedankt alvast

Groetjes Chrystie

Hoi Chrys,

Dat is een mooi vooruitzicht. In 3 weken kun je een mooie route maken. Met een klein kindjes is het natuurlijk net even wat anders dan met zijn tweeën.
Wil je met een auto gaan rijden of met een camper?
Wil je veel natuur parken zien of juist veel steden?
Wil je op budget niveau reizen dan kun je airb&b proberen. Maar je kan er ook goed de mist mee in gaan. Ik zou voor hotels kiezen, zeker met zo’n kleine.

En zo kan ik nog wel wat vragen stellen.

Ik zou je adviseren om een berg reisverslagen te gaan lezen en daaruit op maken wat je graag wil gaan zien. En dan kijken via Google maps om er een route van te maken.
Schrijf dit uit per dag waar je bent en wat je daar wil doen en wat je de volgende dag gaat doen en hoeveel kilometer het rijden is voor je daar bent. Zo krijg je een beetje een idee of je er de tijd voor hebt.

Bekijk mijn websites voor mijn reisverslagen en hulp bij het maken van de route.

Hallo Christian

Bedankt voor je reactie. We twijfelen of we een auto huren en dan hotels boeken of toch een camper huren? Kun je met een camper overal staan? Qua geld maakt het geloof ik niet zo uit (ongeveer 120 euro per dag) We zoeken een leuke mix van natuur en steden maar wel min 3 dagen op een plek ivm onze dochter. Ik zal eens wat reisverslagen lezen en dan een keuze maken. We vertrekken 27 maart hoever van te voren moet je dan de hotels boeken of hebben we nog wel even de tijd?

Groetjes Chrystie

In maart hoef je niet perse iets vooraf te boeken als je niet wil. Je kan evt het eerste hotel / camping boeken zodat je na de vlucht meteen ergens terecht kan.
Lees op mijn website ook het stukje over auto en camper huur. Wellicht kan dat helpen met je keuze of je voor de auto gaat of voor de camper.

Wij zijn geen fan van kamperen en dus ook niet van de camper. Ik vind het fijn om in een auto te rijden. Zeker in de grote steden is een camper lastig neer te zetten. Vaak moet je dan buiten de stad parkeren en de bus pakken naar het centrum.
Ik denk dat je met een auto in dit geval goedkoper uit bent. Maar met een kleine is het wellicht wel handig om in een camper te zitten. Je hebt dan wel alles bij de hand. En kan een luier gewoon tijdens het rijden verwisseld worden.

Ik kwam zojuist deze tegen.

http://www.cruiseamerica.com/factory-deliveries/

Wegbreng actie tussen januari en april. Dan start je wel altijd in Chicago.
Maar dat scheelt wel een berg in je portomonee.