Rondreis 31 dagen met dochter van 3 jaar

Hallo allemaal,

In september vertrekken wij voor 30 dagen naar west USA. Wij starten in SF en reizen met een camper rond, samen met onze dochter van 3 jaar.

We zouden heel graag reacties van mensen ontvangen op onze voorgenomen route en tips en aanraders krijgen voor het reizen met een kleintje van 3!

Onze voorgenomen route en verblijfplaatsen (nog niet allemaal geboekt) zijn als volgt:

dag 1: reizen
dag 2: SF
dag 3: SF
dag 4: SF
dag 5: SF - Yosemite (Indian Flat RV Park)
dag 6: Yosimite
dag 7: Yosimite - Lone Pine (Boulder Creek RV Resort)
dag 8: Lone Pine - Death Valley - Las Vegas (Oasis Las Vegas RV Resort)
dag 9: Las Vegas
dag 10: Las Vegas - Zion
dag 11: Zion
dag 12: Zion - Bryce
dag 13: Bryce
dag 14: Bryce - Monument Valley
dag 15: Monument Valley
dag 16: Monument Valley - Page
dag 17: Page
dag 18: Page - Grand Canyon
dag 19: Grand Canyon
dag 20: Grand Canyon - Phoenix
dag 21: Phoenix
dag 22: Phoenix - Palm Springs
dag 23: Palm Springs
dag 24: Palm Springs - San Diego
dag 25: San Diego
dag 26: San Diego - LA
dag 27: LA
dag 28: LA (misschien 1 dag minder LA… voor onderstaande)
dag 29: LA - Santa Barbara
dag 30: Santa Barbara - Carmel - SF (Candlestick RV Park)
dag 31: SF - Amsterdam

Hartelijke groet!
W&F

Hi welkom op het forum
Eerst een paar praktische zaken. Ga je de RV op dag 5 ophalen? Met de tijd die het neemt voor het ophalen en de uitleg plus het doen van boodschappen zal het niet meevallen om nog dezelfde dag in Yosemite te komen.
En heb je nagevraagd of je met de RV in september door Death Valley mag?
Tussen Yosemite en Las Vegas is heel wat te zien. Neem de tijd.
Bryce-Monument Valley: Als je via Torrey rijdt kom je niet in Monument Valley in een dag. Als je via Page rijdt zou ik eerste naar Page gaan, daarna naar Monument Valley en vervolgens naar GC.
Een hele dag MV is echt niet nodig. Ik zou hier maar een overnachting plannen (Goulding’s Campground)
Wat zijn je plannen voor Phoenix? Ik ben een liefhebber van Phx maar dan in een Scottsdale resort en voor museum bezoeken. Ik zou van GC naar Sedona gaan en daar 2 nachten blijven. Daarna naar Palm Springs. PS is ook een favorite bestemming voor ons maar dan weer voor een resort en om te golfen. Wat dacht je daar te gaan doen?
Santa Barbara naar SF langs de kust in een dag met een RV is uitgesloten. Neem meer tijd voor de kustroute vooral tussen Cambria en Monterey. Ik zou zelfs overwegen om San Diego uit de route te halen.
Yeehaw

Heb je Candlestick al geboekt? Zo nee, dan zou ik niet daar gaan staan maar op Marin park. Je kunt vandaar met de ferry naar San Francisco.

Je kunt overwegen om een dag minder Bryce te doen, en van Bryce naar Capitol Reef te gaan. Op capitol reef kun je kamperen op Fruita campground, een hele leuke campground waar de hertjes langs je camper lopen. Ook leuk voor je dochter. Verder zou ik inderdaad bij Gouldings gaan staan bij Monument valley.

Ik zou in jouw schema een dag weghalen bij Bryce, Monument Valley en Grand Canyon. Een dag kun je dan gebruiken voor Capitol Reef. De andere dagen kun je gebruiken langs de kust route. Ook daar is zo veel te zien daar kun je echt meer tijd gebruiken.
Verder zou ik net zoals Yeehaw zegt, Phoenix omruilen voor Sedona.

Beste Yeehaw en Marenko,

Dank voor jullie reacties! Wij hebben de afgelopen dagen weer veel gelezen en op basis van alle info de reis verfijnd. Om antwoord te geven op de gestelde vragen. We hebben een early bird aangevraagd mbt het ophalen van de camper dus gaan ervan uit dat wij op dag 5 prima in Yosemite kunnen aankomen. En ja, we hebben geregeld dat we door DV kunnen rijden :wink:

dag 1: Amsterdam - SF
dag 2: SF
dag 3: SF
dag 4: SF
dag 5: SF - Yosemite
dag 6: Yosimite
dag 7: Yosimite - Lone Pine
dag 8: Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
dag 9: Las Vegas
dag 10: Las Vegas - Zion
dag 11: Zion
dag 12: Zion - Bryce
dag 13: Bryce - Page
dag 14: Page
dag 15: Page - Monument Valley
dag 16: Monument Valley - GC
dag 17: GC
dag 18: GC - Needles
dag 19: Needles - Yoshua Tree - Palm springs
dag 20: Palm Springs
dag 21: Palm Springs - San Diego
dag 22: San Diego
dag 23: San Diego - Los Angeles (Anaheim)
dag 24: Los Angeles Disney
dag 25: Los Angeles Hollywood, Beverly Hills
dag 26: Los Angeles - Santa Barbara
dag 27: Santa Barbara - ??
dag 28: ?? - Monterey
dag 29: Monterey -San Francisco
dag 30: San Francisco
dag 31: SF - Amsterdam

Heeft iemand tips voor deze route?
Wat is jullie advies voor dag 27/28? Twee nachten Monterey of toch elders? Enige rust aan het einde van de reis en reizend met onze dochter van 3 is ook wel fijn.

We horen (lezen) graag weer!

Heeft iemand nog tips voor ons op onze aangepaste route? Zie in vorige bericht…:cheer:

Tussen Yosemite en Lone Pine: Mono Lakes south tufas, June Lake loop, Erik Schats Bakery in Bishop. Alabama Hills Lone Pine. Misschien vindt de kleine het leuk even Face Rock te zien. Neem whitney portal rd van Lone Pine en de rock is na een paar miles aan je rechter hand.
Lone Pine-Las Vegas:
Mesquite Sanddunes, Devils Cornfield, Salt Creek, Furnace Creek visitor center, devils Golf Course, Badwater, Zabriskie Poiint (en artist drive als je RV 25’ of korter is.)
Tussen Las Vegas en Zion: Langs Lake Mead naar Valley of Fire SP en dan naar Zion.
Zion-Bryce: Canyon Overlook trail (lastig parkeren en let op de bepalingen voor de RV door de tunnel. Checkerboard Mesa en Red Canyon.
Bryce naar Page: Best Friends Animal Society.
Page: www.visitpageaz.com
MV-GC: Stop bij de Cameron Trading Post.
GC-Needles. Stop bij de Big Fred Flintstone in Valle langs de kant van de weg. Seligman en R66 tussen Seligman en Kingman. Je hebt ook nog het stuk R66 tussen Kingman en Topock via Oatman. Erg mooi maar enkele smalle wegen. Vul je tank in AZ, goedkoper dan in Ca en Needles is helemaal duur.
Needles-Palm Spring: Neem National Trails hw vanaf Fenner (R66) naar Amboy. Stop bij Roy’s Cafe. In 29Palms is een groot aantal murals. Ca62 naar Palm Springs is een vervelende weg. Via Joshua tree NP neem de noord ingang en dan er weer uit via de west ingang.
Disneyland is in Anaheim en niet in LA. Voor een bezoek aan DL zou ik in Anaheim gaan overnachten.
Santa Barbara naar SF met stops in Cambria en Monterey. Maar je kan ook best van LA naar Cambria met een korte stop in SB.
Yeehaw