Sherwood Breezes, Orange County, Cesars Tempel … drie grote schitterende complexen die door de touroperators met veel poeha worden aangeprezen, maar uiteindelijk grote en soms gevaarlijke bouwwerven blijken te zijn. Het was vorig seizoen met het Aegean Dream Resort al een - al bij al beperkt - probleem, maar dit jaar lijkt de chaos compleet. Sommige vakantiegangers worden zonder enige kennisgeving vooraf, omgeboekt en degenen die ongeluk hebben komen tussen de bouwvakkers en slijpmachines terecht. Mensen die willen omboeken of annuleren worden bovendien met extra kosten geconfronteerd. Moeten we ons als cliënten niet trachten te verenigen en trachten om bijzondere voorwaarden te bedingen voor complexen die op het moment van de boeking nog in aanbouw zijn ?
Zoals de mensen zich laten overtuigen door mooie folders en aanbiedingen op luxe hotels ,en alles mooier lijkt dan de werkelijkheid en echt in een werf terrecht komen wil ik ook mensen de raad geven als ze hier een appartement of woning komen kopen op plan. Deze week had ik terug een klant die reeds 5OOO euro voorschot betaald had om hier een appartement te kopen via internet gezien . Ze komt hieraan, en alle beloftes vallen tegen. Nu komt ze bij mij terrecht ,maar het is te laat, het voorschot is betaald aan die makelaar( gelukkig niet bij ons) en ik kan nu echt niet meer helpen. Daarom hetzelfde bij reizen boeken,alles lijkt zo mooi op een plaatje.
Groetjes uit Turkije,
Franka