Verschrikkelijke Reisverhalen

Zojuist heb ik het boekje verschrikkelijke reisverhalengekregen waarin alles wat er mis kan gaan ook mis gaat…
Zelf heb ik eigenlijk nog nooit iets meegemaakt (gelukkig maar ff afkloppen)

Vroeg me af of er misschien mensen op dit forum zijn die ook iets rampzaligs hebben meegemaakt…
Voorbeelden uit het boekje zijn bijvoorbeeld…

Reis geboekt naar zwitserland maar die mensen staan ineens op het vliegveld van ijsland…

Koffers kwijt!!!

Reisgenoot kwijt…

Enge beesten op de kamer of gewoon een ranzige kamer…

Enz enz…

Liefs Linda

Als je veel reist is het normaal dat je van al die toestanden meemaakt.
Mijn reizen naar Turkije zijn altijd normaal verlopen.juist een keer heb ik in de winter meegemaakt dat we niet mochten landen op Istanbul doordat de landingsbaan onder de sneeuw en het ijs zat. Dit werd landen op Antalya en dan met de bus naar Isanbul.Een lange rit maar zo heb ik de eeste keer per bus Antalya,Istanbul gedaan.Maar dit is wel al 10 jaar geleden.
Maar eens waren we op weg naar Corfu,toen bij het landen een motor in de linkervleugel vuur gevat had. Eerst werd door de passagiers niets gemerkt,er werd ook niets gezegd toen we op de landingbaan aankwamen zagen we alleen maar brandweerwagens en ziekenwagens en hoorden we alleen sirenes. Nog niemand van het gevaar bewust,allemaal proberen naar buiten te kijken toen ons gemeld werd allemaal op onze zitplaatsen te blijven zitten omdat de linkervleugel eerst geblust moest worden. Intussentijd hadden de passagiers het al wel gemerkt dat er iets mis was. Eerst dachten we nog ,mischien is de brandweer de landingsbaan aan het schoomaken maar daarna bleek het iets anders. We waren geland met een brande vleugel.Iedereen toch een beetje in paniek,maar we me mochten het vliegtuig niet uit.Gelukkig stonden we al op de grond.
Gelukkig greep de brandweer snel in en konden we een tijd later het vliegtuig uit. De eerste aanblik was maar eng en we dachten,we moeten ook nog terug,maar geloof me,na 14 dagen verlof was het al snel vergeten,en vlogen we terug naar huis met de herinnering dat we toch geluk gehad hadden en dat zulke dingen nu eenmaal kunnen gebeuren.
Dat is het risico van met een vliegtuig op reis te gaan.Maar toch nog altijd veiliger dan met de auto.
Groetjes
Franka

Bomaanslag …op ons hotel in Alicante,
Als ik begin te vertellen kan ik veel verhalen vertellen. Heb mijn leven lang heel veel gevlogen en gereisd en heel veel meegemaakt.
Eens waren we op wintervakantie, een 8 daagse reis om er eens tussenuit te zijn,die tijd 20 jaar geleden gingen we nog meer naar Spanje dan Turkije.
Toen op een avond we verbleven in Side Jean Juan ,het hotel noemde toen ook zo,een badplaatsje naast Alicante. Toen één van de beste 5 sterren van de streek.
We hadden een prachtig koud buffet aangeboden gekregen,was toe in die tijd nog geen mode van open buffet,toen ging alles nog op de manier van een keuze menu. Wij verwonderd,er werd niet gezegd waarom dit prachig buffet,wij van alles genoten en daarna met vrienden in de bar.Toen plots,ik vergeet het nooit de politie in grote massa het hotel binnenstormde en ons aanmaande op de grond te gaan liggen. Ierdereen in paniek,mijn dochter was toen nog heel klein ,ik vergeet het nooit was ergens in het hotel met andere kinderen aan het spelen,maar we mochten niet bewegen. Plots werden door de ramen stenen binnengegooid en de ruiten gingen aan dingelen,overal scherven op de grond en iedereen roepen en huilen,wat zou je gaan denken.Bleek nu dat de betogers arbeiders van een autofabriek zal het merk maar niet noemen,het hotel bezet hadden zowel aan de voorkant en de kant van het strand.Dus het ganse hotel omzingeld. Wat we later vernamen was, dat er die avond in het hotel een groot congres voorzien was voor de eigenaren van die autofabriek ,dus ook daarom dit buffet, om de arbeidsvoorwaarden van het personeel te bespreken die al een week in staking was.
Maar die grote mannen hadden ze via een ondergrondse gang al uit het hotel verwijderd ,maar dachten dat er aan de toeristen niets zou gebeuren. Maar…het gebeurde wel.Na een half uur op de grond te liggen en het geen en weer geloop van politie en betogers konden we toch weer opstaan.De politie kreeg alles onder controle.
We werden daarna in een andere bar van het hotel allemaal op champagne getrakteerd door de hoteleigenaar.De kinderen waren ook in veigigheid gebracht geweest en het werd nog een groot feest tot vroeg in de morgen om alles door te verwerken.Gelukkig waren het geen bommen die geworpen waren maar alleen grote stenen.
Maar wees gerust als je die vensters hoort breken en al dit glas hoort rinkelen denk je echt dat je laatste uur geslagen is.
We hebben die dag veel vrienden gemaakt en er later nog veel over nagepraat terug in Belgie. Het was gelukkig goed afgelopen. Daarom 5 sterren hotels zijn prachtig,maar je hebt soms meer risicos van hoge geplaatste personen in hetzelfde hotel gelogeerd te hebben met alle risico’s van dien.Maar het heeft ons nooit tegengehouden op reis te gaan en 5 sterren te boeken. Zo maak je ook nog eens iets mee in je leven. Mischien dat ik daardoor zo avontuurlijk aangelegd ben en het zo naar mijn zin heb in Turkije. Ik heb nog veel verhalen,een andere keer.
Groetjes uit kusadasi
Franka

Beste vrienden,
Het is hier toch ook aan het stormen en hagelen en waaien in Kusadasi,geen weer om naar europa over te schrijven. Dus ik zit toch gezellgig alleen thuis, de tv slaat ook tilt ,digiturk de kabeldistributie laat het met dit weer ook om de 5 minuten je beeld uitslaan dus tijd zat, om nog één verhaaltje te vertellen. Het begint nu ook nog te donderen en te bliksemen,heb er mijn zaklamp al bijgehaald want straks zetten ze ons hier ook zonder electriciteit als de storm doorgaat.Mooi weer in Turkije !!!hm
Kan eigenlijk zelf een boek beginnen schrijven over mijn eigen levenservaringen,zou ook een bestseller worden.Later als ik op pensioen ben.
Zandstorm in Tunesie.
We waren ongeveer 3 jaar getrouwd,dus ook heel lang geleden toen kende bijna niemand Tunesie nog niet,waren ze daar toen ook nog zo vriendelijk en gastvrij als de turken hier.Nu ook niet meer hetzelde,het massatoerisme heeft de cultuur totaal kapot gemaakt.
Is hier ook langzaam aan het gebeuren.Maar eerst mijn verhaal.
Op een morgen werden we wakker…hotel skanes palace ,toen ook één van de beste hotels van Monastir,we logeerden in een bungalow, vonden we toen prachtig,nog jong en een bungalow op het strand,gezellig alleen met zijn tweetjes…je weet iedereen is jong geweest.
Tijd voor het ontbijt, mijn man bestelde in die tijd nog altijd ontbijt op de kamer,was toen ook de mode want we sliepen graag lang uit en dan voor 9 uur gaan ontbijten op het terras buiten,liever gezellig op de kamer. Wij nog niet direct buiten gekeken,lagen nog wat op bed toen mijn man zei, raar ,het word toch laat voor ons ontbijt,ik ga eens bellen. Wat bleek de telefoon deed het niet en een gsm in die tijd bestond nog niet.Opgestaan en hij wilde buiten gaan,wat bleek…we waren onder het zand bedolven,deuren en ramen dichtgewaaid door een zandstorm. Ik was nog nooit zo snel uit bed geweest. Maar we konden toch niets doen…mijn man mij toen tot rust gebracht, zei franka geen paniek,we zullen wel niet alleen zijn.Natuurlijk waren we niet alleen,hebben we later wel begrepen.
We hebben onder het zand gezeten tot s’avonds laat,en dat is lang als je niet weet wat er buiten aan het gebeuren is. Gelukkig een minibar hadden we wel ,en tot onze grootste verwondering de electriciteit deed het wel. de airco niet natuurlijk,maar daar denk je op dat ogenblik niet aan.Alle chips en chocolade opgeeten,drankjes uit gedronken ,wat kan je doen ??? Echt niets.Na een paar uur op bed gelegen te hebben met de schrik van ons leven, want televisie hadden we toen niet op de kamer ,we hadden wel mekaar, maar op zo een ogenblik denk je niet aan…je weet wel…Toen we stemmen hoorden die riepen, on arrive…pas de problemes,ze spraken er wel frans die tunesiers maa.r… pas de problmes zeggen ze hier in Turkije ook …no problem…hadden we al meer gehoord. We werden uitgegraven.Nooit wil ik nog zoiets meemaken en onmiddelijk hebben we een hotelkamer geboekt,en nu nooit meer…een strandbugalow.
We hadden het wel overleefd en daarna hebben we wel heel veel gelachen met alle toeristen en Tunesiers samen,het zwembad was een zandbak geworden,maar we hadden de zee om te zwemmen.Gelukkig was het pas het begin van het verlof en de tweede week was alles weer normaal.We hebben wel geen sjeepsafari in de woestijn meer gedaan,moesten ze ons niet meer voor aanspreken,slapen in een oase in holwoningen onder de grond.Hadden we al onder gezeten. Zo ,liefste vrienden …zo kan ik serieus uren doorgaan. Toch normaal als de mensen bij mij binnenvallen dat ze niet wegraken.En nu terug mijn tv proberen, het onweer is precies aan het over waaien.
Nog een fijne dag, ik hoop dat andere mensen ons ook iets spannends kunnen vertellen. Ik wil hier niet altijd op dit forum het laatste woord hebben. Hoor het ook eens graag van een ander.
Groetjes
Franka