Werkvisa voor India

Afgelopen week heb ik besloten om maar weer eens naar mijn gevoel te gaan luisteren, oftewel mijn baan op te zeggen en mijn wereldreis af te gaan maken. Over een kleine 3 maanden vertrek ik met de trein richting China om vervolgens… op een gegeven moment in India te belanden

Ik zou heel graag gedurende een periode van 3 mnd tot 1 jaar aldaar gaan werken. Niet zo zeer omdat ik het geld nodig heb, maar omdat dit mij een leuke manier lijkt om het land en de cultuur te leren kennen en daarnaast meer ervaring op te doen in mijn vakgebied (4 jaar Internationale ervaring in Recruitment / HR Consultancy met Engels als voertaal).

Via mijn huidige werkgever zou ik iig aan de slag kunnen in Dehli wanneer ik dit zou willen, maar het leuke van reizen is nou juist dat dit niet allemaal vast ligt, want weet niet wat er onderweg op mijn pad komt. Zodoende was ik benieuwd of iemand mij zou kunnen vertellen of ik (weet niet of het relevant is, maar 24 jaar en HBO niveau) of;

• Ik allereerst in aanmerking kom voor een dergelijk werkvisa?
  • Welke acties ik moet ondernemen om deze vervolgens aan te vragen (kan dit bv ook in India wanneer ik werk heb gevonden)?

Bedankt,
Marieke

Hi Marieke,

Mijn vriendin en ik hebben vorige week een werkvergunning/visa gekregen voor India, wij gaan in Noida, India wonen en werken. Dat ligt tegen Delhi aan. Voor een werk vergunning heb je het volgende nodig:

• Contract van werkgever
  • Verklaring van werkgever waarom jij in dienst bent genomen
  • Verklaring van werkgever dat zij belasting over jouw inkomen afdragen

Voor verdere procedure:
http://www.indianembassy.nl/

Veel succes,

Vincent