Werkvergunning Rusland

Beste leden,

ik verhuis binnenkort naar Sint-Petersburg om daar te wonen en te werken. Echter moeten er nog de nodige bureaucratische obstakels worden genomen om uiteindelijk een werkvisum te krijgen.

Naar verwachting zal de uitnodiging van het bedrijf over 2 weken klaar zijn.

Op de site van de Russische ambassade staat er dat ik de volgende documenten aanleveren:

  • Uitnodiging (die krijg ik van mijn werkgever)
  • Paspoort (met minimaal 2 vrije pagina’s voor visa, dat nog 1,5 na ingang van visum geld is. Hier voldoe ik aan)
  • Visum enquete (Heb ik al vaak ingevuld, dus dat zal geen probleem zijn)
  • Pasfoto (ook geen probleem)
  • Medische verklaring (die moet aan 8 punten voldoen, die op de site van de Russische ambassade staan, ik heb mijn werkgever toegelicht of zij mij van zo een verklaring kunnen voorzien. Ik ben namelijk al via het bedrijf medisch op het grondgebied van de Russische Federatie verzekerd. Aanvullend willen zij mij van een repatriatiedekking voorzien)
  • AIDS-test (Voldoet het als de resultaten in het Nederlands worden aangeleverd?)
  • Mijn werkgever zal mij ook voorzien van een document om de uitgifte van het visum te versnellen.

Ik heb helaas geen afspraak op de Russische Ambassade kunnen plannen, omdat de afspraken tot en met 12 september vol zijn. Daarom zal ik de aanvraag via het visum center in Den Haag indienen.

Hebben jullie tips, suggesties, aanvullingen of zijn er nog andere dingen, waar ik op moet letten?

Bij voorbaat dank.
Всем русскоговорящим в этом форуме спасибо заранее.

Met specifieke vragen denk ik dat je beter terecht kunt op expat.ru. Het gaat hier tenslotte voornamelijk om enkel reisjes naar Rusland, dus ik denk dat je op expat.ru eerder een ervaringsdeskundige treft dan hier. :wink:

Удачи!