Hoe werkt emigreren

Ik was van plan om naar Rusland te emigreren, maar weet iemand wat je allemaal moet doen. Ik heb gewoon mijn diploma en verder weet ik van niets, ik heb een vriendin in Rusland en nu vind ik het wel eens tijd om te verhuizen. Hoe zit het met vergunning om te werken/wonen etc en wat zijn de kosten en hoelang duurd het?

Dank jullie wel voor je info!

Grote kans, dat je werk moet gaan zoeken. Dit zou je al kunnen doe in je 3mnd visum voor toeristen. Let op! Meestal mag je daarme niet werken!
Voor sommige landen is het beter om te gaan trouwen. In Ghana bijvoorbeeld, hoef je dan geen zorgen meer te maken om een werkvergunning. Dit kun je allemaal vinden bij de emigratie dienst. Denk ook aan papieren legliseren, zoals diploma’s (kijk hier: Ministerie van Buitenlandse Zaken | Rijksoverheid.nl). Verder nog de verhuizing, verzekeringen afzeggen, uitschrijven bij de gemeente en belasting, huur, abo’s e.d.
Je kan er zelf ook wat bijverzinnen.

Geef maar aan wat je wil, dan komen er vanzelf reacties.

Groet Awaaze

Ik wil gewoon kunnen werken en wonen in Sint Petersburg Rusland, maar wat moet ik doen om een werkvergunning te kunnen krijgen en een vergunning om te kunnen wonen. Hoe zorg ik ervoor dat deze permanent geldig blijft. Maarja gelijk trouwen is niet echt een optie, het is toch iets persoonlijks vind ik. Wat bedoel je met papieren legaliseren? Welke papieren, excuus als ik dat niet weet ik ben nog maar 19 jaar.

Dus moet russisch leren, na rusland toe gaan en me melden bij een politiebureau/gemeentehuis om me aan te melden dat ik in rusland ga wonen, hoe werkt dat precies? Of moet je wachten todat je wordt toegelaten?

Moet je in nederland ook nog dingen aanvragen of alleen maar dingen laten legaliseren en afmelden.

dank je wel voor je reactie!

Goed lezen! Het gaat dan om diploma’s, getuigschriften, deelname aan cursussen e.d.
Of je verder nog wat moet doen voor Rusland weet ik niet, want dat is per land verschillend! Je moet veel googlen en lezen!
Misschien dat je de ambassade je info kan geven.

Genoeg om even mee zoet te zijn. Succes!

Awaaze

haha oke thx, maar mag ik je nog 1 ding vragen. Hoe heb jij tot nu toe alles aangepakt?

Dank je wel!

Veel vragen, lezen, discuseren. Ben je er eens wat langer (> 3mnd) geweest?
Zo krijg je een indruk hoe het er echt aan toe gaat en of het wat voor je is.
Ik ben in totaal 2 jaar in Ghana geweest en ben 2 keer weer teruggekeerd.
Nu ga ik voor het echie! Ik weet wat er op me afkomt en hoe ik daar geld kan verdienen.
Begin maar eerst met de Russische ambassade en met die antwoorden werk je het steeds verder uit!

Succes! Awaaze

dank je wel, ik ben wel een keer bij me vriendin thuis geweest voor een tijd. En alles beviel goed, natuurlijk spreken weinig russen engels dus ik was nog wel afhankelijk van me vriendin.

Maar ik heb de nederlandse ambassade al gemaild in Rusland dus hopelijk krijg ik daar meer info van! Thanks voor je info!