Werken WK 2010 Zuid Afrika

Beste mensen,

ik loop al een tijdje met het idee om volgend jaar te gaan werken in Zuid afrika en dan met name tijdens het voetbal WK. Zo combineer ik een mooi land met een mooi evenement.

Maar nu komt uiteraard de vraag; welke bedrijven en organisaties nemen mensen uit NL aan om daar te werken en kom ik met hen in contact?

Suggesties, tips zijn welkom; ik weet alleen dat hyundai een sponsor is maar op hun website kom ik weinig tegen van vacatures of dergelijke…

respons please!:dag:

haaay, zie dat dit bericht alweer effies terug is, ben je inmiddels al iets wijzer? Aangezien ik met dezelfde plannen rondloop! groet, joset

hey, ik heb dit bericht eind februari gepost, kijk maar net naast mijn naam.
Waar jij op doelde is mijn inschrijf datum die is idd van vorig jaar.

Maar helaas heb ik nog geen reactie gehad, is ook wel heel kort geleden dat ik met dit idee ben gekomen hoor.

Jij nog suggesties om te zoeken, internetsites of sponsors van het WK of iets dergelijks?
Ik heb gekeken bij Hyundai, want die is gedeeltelijk hoofdsponsor maar hun website (engels-koreaans) wordt ik niet veel wijzer van…

Iemand zei me bij de sponsors van het WK te proberen om een baantje te zoeken maar heb daar nog geen overzicht ofzo van…

Verder dacht ik aan het heineken holland house…

Hallo Sido en Josetj,

Op zoek naar enkel aanbod van banen rondom het wk 2010 kwam ik op dit forum waarin ik zie dat jullie ook deze plannen hebben. Als het goed is rond ik komende november mijn studie af en plan ik om voor en tijdens het wk een baan te zoeken in Zuid-Afrika.
Wat ik voor jullie kan betekenen is dat er wel duidelijk al enkele vaste sponsoren zich binden aan het wereldkampioenschap voetbal.

Vaste sponsoren zijn meestal:

Carlsberg
Hyundai
Coca Cola

Heineken Holland huis staat meestal op de olympische spelen, maar er is wel altijd een camping in de buurt van de speelstadia.

Als jullie meer informatie vinden kunnen jullie het alsjeblieft even melden hier?

Groeten,

Michiel

Verdere sponsoren:

Adidas
Sony
Visa
Emirates

Hallo allemaal,

Ik ben net als jullie ook op het idee gekomen op in de zomer van 2010 te gaan werken tijdens het WK in Zuid-Afrika. Ik zie dat het alweer een tijdje geleden is dat jullie hebben gereageerd.
Zijn jullie al wat wijzer geworden?
Zelf dacht ik op gewoon telefonisch of briefcontact op te nemen met de sponsors.

Wat denken jullie? Laat het mij weten!

Groetjes Marlies

hello people,

ik ben een beetje wijzer geworden met betrekking tot die camping waar eerder over gesproken werd in een van de voorgaande posts…

ik heb iemand via hyves een bericht gestuurd die eerder in oostenrijk heeft gewerkt tijdens het EK van vorig jaar. Als je ook oranjecamping intoets op google krijg je (althans ik) allemaal info over het wel of niet doorgaan van deze camping in zuid africa ivm de criminaliteit etc.

Ik heb ook te horen gekregen dat er in Breda een uitzendbureau is dat personeel voor deze oranje camping regelt, hoe dit bureau heet weet ik hopelijk eind vd week…

anderen al ergens succes?

vond net dit maar heb het nog niet doorgespit

http://www.fifa.com/confederationscup/organisation/volunteers/contact.html

en wat gegevens van de fifa.com website
**Volunteer Programme Contact **

Please direct all questions concerning the volunteer programme to the Volunteers Team at:

. [EMAIL=“volunteerprogramme@2010oc.com”]volunteerprogramme@2010oc.com or
· 0800 52 52 52 (toll-free).

oranjecamping.nl

alac.nl is het uitzendbureau in breda

Hallo allemaal,
Jullie willen werken en tegelijkertijd de WK meemaken. Mijn vraag is: willen jullie geld verdienen of willen jullie iets nuttigs doen en tegelijkertijd genieten van het WK?

Ik kan jullie een aantal tips geven als het laatste het geval is, namelijk als vrijwilliger werken.
Zuid Afrika is een land met ongeveer 50% werkloosheid, vandaar…
Marieke

hey michiel, heb jij al wat meer te weten kunnen komen voor werken in zuid-afrika?

ik hoor graag van je

sido

Hallo Marieke,

ik las net je berichtje over vrijwilligerswerk in Zuid Afrika en ik ben hier zeer in geinteresseerd. Momenteel reis ik door Azie en had ik Bangkok in Mei als eindbestemming, maar ik wil mijn ticket veranderen zodat ik tijdens het WK in Zuid Afrika ben, met als voorkeur Kaapstad. Vrijwilligerswerk lijkt mij een mooie gelegenheid om iets te doen voor het land en uiteraard aanwezig te zijn dichtbij het WK.

Heb je wat meer informatie voor mij?

Mvg,

Marvin Romein

Ik begrijp jullie wens om fun en werk te combineren zeer goed, maar wegens de enorme werkloosheid in ons mooie land, vrees ik (en dat is niet slecht) dat ze de Zuid Afrikanen de kans willen geven om ook eens iets te verdienen.
Het is het WK van Afrika, dus voor en door de Afrikanen.

Wij krijgen ook regelmatig aanvragen vanuit Europa om bij ons te werken, maar we kiezen resoluut om de lokale mensen in ons dorp te ondersteunen, bepaalde delen van Zuid Afrika hebben een werkloosheidsgraad van +90 percent !!!
De realiteit is soms hard, en we helpen misschien maar met een druppel op een hete plaat…maar door niets te doen komt er ook niets van.
Hopelijk brengt het WK wat extra welvaart voor de Zuid Afrikanen.

Groeten,
Jeroen

Villa Rustique gastenverblijf & restaurant in Oudtshoorn
www.villarustique.co.za

Klopt wat Jeroen zegt. Ik snap dat jullie naar dit mooie land willen, daarom wonen wij hier. Maar werken is niet mogelijk, vanwege de hoge werkeloosheid. Men komt dagelijk bij ons aan de poort om een voor een baantje te vragen en helaas zoveel baantjes hebben wij zelf gewoonweg niet.

groet uit een warm, maar een beetje regenachtig Kyalami:vak02:

Jeroen,

Ek stem heeltemaal saam met jou! En alle kleine beetjes helpen, zeker weten. Zo hoorde ik laatst dat bij 8 bezoekers/toeristen/reizigers die ZA aandoen, er een local een vaste baan krijgt.

Daarnaast kan ik ook wel begrijpen dat er mensen zijn die graag hun vakantie willen bekostigen en tegelijkertijd willen genieten in dit prachtige land. Tijdelijk vrijwilligerswerk wordt ook schaars.

Mooi guesthouse hebben jullie Jeroen! Wil graag nog eens die kant op zoeken van ZA, en 's-avonds de sterrenhemel bestuderen.
Annemieke, wij kunnen wel weer wat regen gebruiken hier in de bush :slight_smile:

Greetz,

Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Hallo Corné,

Wij hadden gisteravond en vannacht weer lekker veel regen en heerlijk onweer. Na een tijdje droogte. Dus alles is weer even kletsnat.

Dat wij Hollanders nu wel de regen lekker zijn gaan vinden, blijft vreemd niet? Maar ja de omstandigheden zijn wel veranderd voor ons.
Nu weer de zon.:zon02:

groet uit een groen Kyalami,

Hoi Corné,

Kom gerust af…de sterrenhemel is hier werkelijk prachtig in de Karoo!

Groetjes,
Jeroen

afrikaansemaskers.nl / Voor informatie, foto’s, video’s, nieuws en verkoop van Afrikaanse maskers, Afrikaans masker, masker Afrika, maskers Afrika, houten maskers, houten masker, maskers van hout, Inheemse maskers,

Ehh…wat heeft dit te maken met het onderwerp ‘Werken WK 2010 Zuid-Afrika’ :confused:

Of heb je afrikaanse voetbalmaskers te koop :zon02:

Groetjes,

Corné.

Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

Haha, ik zat dus precies aan hetzelfde te denken… werken in Afrika!

Ik lees dat werken vrijwel uitgesloten is, nu had ik het idee om voor mezelf te gaan beginnen in Afrika tijdens het WK.

Ik neem aan dat de vergunningen om te handelen in handen zijn van fifa? Ik kon hier echter niets over vinden op fifa.com, weet iemand hoe dit zit en bij wie je moet zijn?

Alvast bedankt!
Robert Jan