Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen, want ik ben nog maar net nieuw op dit forum. Mijn naam is Tom en ik woon in Dronten. Ik ben pas geleden 18 jaar geworden en ben vorig jaar geslaagd voor mijn Havo :cheer: Maar dit jaar is echt een hel voor mij. Ik koos mijn vervolg opleiding, maar helaas koos ik de verkeerde. Eentje die niet bij mij paste. Dus na 3 weken besloot ik maar om te stoppen. Daarna had ik dus aardig wat weken vrij voor mijzelf om werk te zoeken en om een nieuwe vervolg opleiding uit te kiezen. Vooral het werk zoeken was erg moeilijk.
Ik heb de eerste paar weken nog kunnen werken voor mijn ouwe baas (Vliegtuigen wassen). Maar op een gegeven moment kon hij mij niet meer betalen omdat hij gewend was dat ik hem alleen maar kwam helpen op zaterdag. Dus toen moest ik nieuw werk zoeken. Het ging niet goed met me en voelde me erg down. Dan krijg je ook nog eens dat jij en je vriendin (waarmee ik 2 jaar iets had) uit elkaar gaan en dat voelde ook niet bepaald fijn. Na 3 weken zoeken had ik eindelijk weer werk. Ik ging aardappels sorteren in Biddinghuizen (Een dorpje in de buurt).
Elke dag om 5 uur opstaan is helaas niet echt iets voor mij. Nouwja , ik kan het wel, maar het gaat moeilijker als je niet graag naar je werk gaat. En na 1 week gewerkt te hebben kwam ik er achter dat mijn vriendin iemand anders leuk vind. Sindsdien voel ik me echt heel erg down, jaloers en verdrietig. Ik wil er nu gewoon even tussen uit. Ik wou al direct nadat ik stopte met mijn studie naar Amerika gaan om daar te werken, maar het leek mij zoveel werk. Nu ben ik er absoluut zeker van dat ik me er voor wil inzitten om naar Amerika te gaan, om daar een paar maanden te werken en om een nieuwe cultuur, nieuwe mensen en heel nieuw land voor mij te ontdekken en dan volgend jaar gewoon weer een nieuwe studie beginnen.
Zelf wil ik heel graag voor een paar maanden bij Walt Disney’s World werken, omdat hij voor mij altijd al een droom was om daar eens heen te gaan en om er te werken lijkt mij al helemaal geweldig. Voor de rest weet ik eigenlijk niet wat ik als Nederlander allemaal zou kunnen doen in Amerika voor een paar maanden. Ik zou heel graag willen weten wat ik allemaal zou moeten doen voor ik naar Amerika zou kunnen gaan, op welke sites ik zou kunnen kijken voor werk, naar welke bedrijven ik toe zou kunnen gaan om mij te helpen met het zoeken naar werk in Amerika of welke boeken ik moet lezen. Ik wil er gewoon zo graag even tussenuit en Amerika een soort van ontdekken! :wereld:
Tom van Zanten :vak01: