Werken vanaf november!

hallo allemaal.

Ik en mijn vriendin zijn van plan om in november voor een klein jaar Down Under te gaan.
Aangezien we weinig financiële middelen hebben (en het ons erg leuk lijkt) willen we daar ook flink aan het werk.
De eerste 2/3 maanden werken en daar vandaan de Australische cultuur ervaren. Met name deze maanden willen we graag wel een ‘normale’ baan, zoals bij de receptie, op een boerderij, in de horeca, sport oid (geen fruitplukken iig :)) Samen of apart werken maakt ons niet uit.

Nu vraag ik me af hoe het met de werkgelegenheid in Australië is?
Is de kans op een baan aanwezig, ook al moeten we hiervoor meer moeite doen dan normaal?

Graag hoor ik van jullie!!

Hallo!

Er is voldoende werk in Australië en vooral de maanden september – tot eind november is er veel werk voor langere tijd in toerisme en horeca. Dit heeft ermee te maken dat dit hoogseizoen maanden zijn met veel toeristen. Daarbij hebben werkgevers van ‘normale’ baantjes meestal de voorkeur voor mensen die langer beschikbaar zijn. Het is inderdaad zo dat dit soort banen erg gewild zijn en je zult hier echt actief achteraan moeten gaan. Onze partner in Sydney heeft tevens het grootste uitzendbureau voor backpackerbaantjes. Het inschakelen van de hulp die zij bieden is zeer waardevol!

Mail mij anders even rechtstreeks op [EMAIL=“backpacken@travelactive.nl”]backpacken@travelactive.nl dan kan ik je wellicht nog concreter te woord staan en je het een en ander aan informatie per mail doorsturen (info over werk etc.) No worries!

Groetjes,

Marieke
Backpacken team Travel Active