hallo,
Ik heb het plan om naar austrailië te gaan. Dit wil ik dan graag voor een jaar doen. Daar wil ik dan ongeveer de helft van gaan werken en de andere helft rondtrekken. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? En hoe moeilijk is het om een (betaalde) baan te vinden (hoeft niet perse op niveau)?
siewart
Wellicht helpt het als je je vraag iets meer specificeert. Wil je een half jaar op dezelfde plek werken of werken tussen het reizen door. En in een kroeg of op het land. Fruitplukken of via WWOOF?
Graag zou ik heel australië in stappen willen bekijken en dan eerst ergens werken voor 1 maand en dan verder trekken en uitrusten en dan weer een maand werken. Het soort werk maakt niet echt uit maar het liefst wel betaald zodat je geld kan sparen om na een periode te werken een periode vrijheid te hebben. Het zou wel het leukst en meest aantrekkelijk zijn om iets met mijn opleiding(hbo chemie) te doen maar ik acht de kans klein dat dit mogelijk is. Dus fruitplukken of iets in de horeca is ook prima maar is het moeilijk om zoiets te vinden? En is het misschien toch het makkelijkst om te gaan WWOOF’en?
Tja, hbo chemie, wel een studie met een toekomst denk ik, zal lastig worden als het ‘een maand op-een maand af’ betreft. Fruit plukken kan het jaar rond op vele plaatsen en WWOOF-en natuurlijk ook.
Hier vind je wat, waar en wanneer te plukken valt per staat: http://www.stonedcrow.com/employment/fruit_picking.htm
Hoi,
Ik zit op het moment in Australië om te reizen en werken. Tot nu toe heb ik niet echt veel moeite moeten doen om baantjes te vinden. Ze komen alleen niet precies op de momenten dat jij het gepland hebt.
Ik heb 3 maanden in een skigebied gewerkt. Dan weet je dat je wat kunt verdienen en je hebt een leuke tijd. Skigebieden zijn wel vrij prijzig om in te leven, maar ik had toch ruim 3000 dollar hieraan over gehouden. De sollicitatieprocedures hiervoor zijn wel vrij lang en beginnen rond januari/februari.
Verder is gumtree.com.au voor mij heel nuttig geweest. Heb zo verschillende baantjes in Sydney gevonden. Ze willen wel vaak dat je zo snel mogelijk begint en er staat ook een hele hoop onzin op. Geen optie om ver vooruit te plannen dus, maar zeker nuttig.
Er zijn ook working hostels. Zij proberen farm work voor je te vinden als je daar verblijft. In Sydney zijn ook een paar hostels die ander werk voor je proberen te zoeken. Sommigen garanderen werk binnen een week. Meestal kom je echter op een wachtlijst te staan, dus je moet een beetje geluk hebben en voor het boerderijwerk kijken wanneer en waar geoogst wordt.
http://andreaonderweg.wordpress.com/ is mijn blog, voor als je wilt kijken wat ik zoal aan werk gevonden heb.