Heey, In mei doe ik mijn eindexamen havo en wil en altijd al een reislustig typ geweest dus wil natuurlijk niet eerst een vervolg opleiding gaan doen maar eerst even genieten van het echte leven!!
Ik heb een aantal opties waar ik graag naar toe wil maar Nieuw zeeland spreek me wel het meeste aan aangezien ik er nog nooit geweest ben. ik wil graag op reis zo rond juli, ik ben skileraares en was opzoek naar een skischool waar ik kan gaan werken, ik weet dat het seisoen daar dan bijna ten einde is maar die laatste maanden kan ik dan net nog mooi mee pakken dacht ik zo.
Daarna wil ik wat gaan rond reizen maar aangezien ik niet zoveel geld te besteden heb wil ik graag ondertussen ook nog ergens gaan werken, weet iemand of werk makelijk te vinden is bijvoorbeeld in Reglan op het noorder eiland?
nog een vraagje rond reizen zonder rijbewijs gaat toch ook prima??
Leuk dat je interesse hebt in Nieuw-Zeeland! Wat betreft op reis in juli, dan is het hier op het zuidereiland juist geschikt om te gaan skiën, aangezien het seizoen tegenovergesteld is aan Nederland. Mijn advies is om per direct op zoek te gaan naar skischolen op het zuidereiland en deze te benaderen om te vragen of je er stage kunt lopen of dat ze je een baan aan kunnen bieden. Je zal hierbij ook moeten aangeven welke papieren je hebt om aan het werk te gaan (skidiploma’s en visum). Een baan in deze sector is erg in trek bij mensen uit het buitenland en dus is de concurrentie groot.
Werk vinden kun je overal, alleen veel baantjes zijn hier tegen kost en inwoning vergoeding. Je krijgt dan een bed en eten. En anders werk je vaak tegen het minimumloon van 12,50$ - 15$. Veel werk kun je vinden via Trade Me (www.trademe.co.nz) en Seek (www.seek.co.nz).
Raglan is een populaire plek bij toeristen. Het is een beetje een surfersplek en ook hier zijn de baantjes erg gewild bij studenten en toeristen. Hoe meer je van ter voren kunt regelen, des te beter!
En reizen hier per bus is heel goed te doen. Kijk eens op de site van Intercity (www.intercity.co.nz) of Naked Bus (www.nakedbus.co.nz).
Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
ik ben ook van plan in de zomer te gaan reizen en zat er ook aan te denken om onder andere bij een skischool in nieuw zeeland te gaan werken. ik weet alleen niet hoe streng ze daar zijn met diploma’s want officieel word het oostenrijkse änwarter diploma niet erkend buiten europa. wel heb ik al 2 seizoenen ervaring dus ik verwacht niet dat ze heel moeilijk gaan doen. (ik ben net pas 2 weken terug van een seizoen in oostenrijk )
ook heb ik nog een vraagje voor haste (of iemand anders die er bekend is) als ik daar inderdaad heen ga wil ik niet alleen maar met snowboarden bezig zijn en zou ook heel graag een maandje of mischien wel meer de surf kant van nieuw zeeland willen bekijken. maar word dat uberhoud wel gedaan rond die tijd van het jaar? aangezien het daar dan winter is maar het lijkt me wel warm genoeg. en zo ja is het moeilijk een baantje te vinden op dat gebied (in een bar, strandhuis, of iets dergelijks)
Zelf heb ik nog nooit geskied, maar mijn zus heeft voor 4 jaar in Oostenrijk gewoond met haar vriend en daar waren ze beidde skileraren. Nu wilde ze zelf ook wel naar Nieuw-Zeeland om daar les te geven, maar dat was nog niet zo heel makkelijk. Ik heb geen flauw idee zelf hoe je het beste er kunt komen, maar ik zou zoeken op ski scholen in Nieuw-Zeeland via Google.
De meeste kans heb je op het zuidereiland, want daar wordt het meest geskied. Hier is het in de winter ook koud, terwijl het op het Noordereiland rond Auckland gewoon nog 10 - 15 graden kan zijn in de winter.
Surfen doen ze wel, maar in de winter is hier geen markt voor, omdat toeristen dan niet zullen surfen, het is te koud. Je ideale job zou zijn een paar maanden skiles geven en een paar maanden surfen in de zomer.
Werken in een bar zou kunnen in de zomermaanden. Strandtenten hebben ze niet in Nieuw-Zeeland. Vergeet niet dat het land 6x groter is dan NL en maar 4 miljoen inwoners heeft.
Succes bij het vinden van een leuke baan!
Omdat ik zelf niet een winter persoon ben kan ik je helaas niet meer informatie geven.