Heey, In mei doe ik mijn eindexamen havo en wil en altijd al een reislustig typ geweest dus wil natuurlijk niet eerst een vervolg opleiding gaan doen maar eerst even genieten van het echte leven!!
Ik heb een aantal opties waar ik graag naar toe wil maar Nieuw zeeland spreek me wel het meeste aan aangezien ik er nog nooit geweest ben. ik wil graag op reis zo rond juli, ik ben skileraares en was opzoek naar een skischool waar ik kan gaan werken, ik weet dat het seisoen daar dan bijna ten einde is maar die laatste maanden kan ik dan net nog mooi mee pakken dacht ik zo.
Daarna wil ik wat gaan rond reizen maar aangezien ik niet zoveel geld te besteden heb wil ik graag ondertussen ook nog ergens gaan werken, weet iemand of werk makelijk te vinden is bijvoorbeeld in Reglan op het noorder eiland?
nog een vraagje rond reizen zonder rijbewijs gaat toch ook prima??
Leuk dat je interesse hebt in Nieuw-Zeeland! Wat betreft op reis in juli, dan is het hier op het zuidereiland juist geschikt om te gaan skiën, aangezien het seizoen tegenovergesteld is aan Nederland. Mijn advies is om per direct op zoek te gaan naar skischolen op het zuidereiland en deze te benaderen om te vragen of je er stage kunt lopen of dat ze je een baan aan kunnen bieden. Je zal hierbij ook moeten aangeven welke papieren je hebt om aan het werk te gaan (skidiploma’s en visum). Een baan in deze sector is erg in trek bij mensen uit het buitenland en dus is de concurrentie groot.
Werk vinden kun je overal, alleen veel baantjes zijn hier tegen kost en inwoning vergoeding. Je krijgt dan een bed en eten. En anders werk je vaak tegen het minimumloon van 12,50$ - 15$. Veel werk kun je vinden via Trade Me (www.trademe.co.nz) en Seek (www.seek.co.nz).
Raglan is een populaire plek bij toeristen. Het is een beetje een surfersplek en ook hier zijn de baantjes erg gewild bij studenten en toeristen. Hoe meer je van ter voren kunt regelen, des te beter!