Werken tijdens backpacken

Hallo,
Ik ben na mijn studie van plan om een tijdje te gaan backpacken, sowieso een half jaar maar wil eigenlijk ook wel een jaar weg… Nu heb ik daar echt geen geld genoeg voor, maar je leest vaak over bv. fruitplukken in Australie. Maar hoe zit dat precies? Ik neem aan dat fruitplukken (het meest gangbare baantje als backpacker toch?) niet erg veel verdient en kun je daar dan niet net je hostel op het moment dat je werkt van betalen?
Heb je ook wat aan een Pabo diploma als je daar werkt zoekt?
Laat me eens weten wat jij voor werk hebt gedaan in Australie en hoe dat beviel!
Alvast bedankt!

http://8maanddooraustralie.skynetblogs.be/ ik vertrek met mijn broer in oktober voor 3maand naar australië, en hebben op deze site wat nuttige adressen verzamelt die u zeker verderhelpen

groetje stijn

je kan hier echt vanalles doen :slight_smile: marketing /fruitplukken bar/kelner verkoop en over het algemeen is er goed van rond te komen !! als je niet te kieskeurig bent is er altijd wel wat te vinden succes ermee en veel plezier

Ik heb zelf ookk een paar maanden fruit geplukt op verschillende plaatsen in Australie. Vond het zelf erg leuk. Natuurlijk zijn er ook behoorlijke irritante bazen die je het bloed onder de nagels uithalen en het is zeker vaak zwaar werk in behoorlijk hoge temparaturen maar je krijgt er veel voor terug. Het salaris is natuurlijk niet zoveel als je ergens in de stad werkt maar daar geef je natuurlijk ook weer veel meer uit. Met fruitplukken zit je meestal in een kleiner plaatsje en heb je minder verleidingen. Ik heb zelf m’n beste contacten opgedaan tijdens het fruitplukken. Iedereen zit in het zelfde schuitje en dat maakt vaak hechte groepen en goede vriendschappen. Een aanrader dus.