Heeft iemand wel eens gewerkt op een Argentijnse estancia? Ik denk erover om daar een maand vrijwillig te gaan helpen met paarden etc. Maar wat is het mooiste gebied in Argentinië om in januari heen te gaan? Heb nu contact met een estancia 300 km ten zuiden van BA maar ik zou ook graag het zuiden zien. Hoe is het weer/temp. bij Bariloche bijvoorbeeld in januari?
Iemand nog meer tips? Dank alvast! Gr Stephie
in het zuiden van patagonie zijn diverse estancias en de natuur is er erg mooi, ook januari is de beste tijd om er te zijn.
ik weet nog de website van een estancia (tercera barranca) vlakbij torres del paine waar wij destijds verbleven maar dit is wel in chili vlakbij de argentijnse grens en hemelsbreed niet ver van el calafate (perito moreno gletsjer), hieronder de website:
http://www.baqueanozamora.cl/ranch.htm
ik weet niet of ze ook vrijwilligerswerk doen maar je kunt het altijd proberen.
succes
Hola,
meld u zich aan bij de organisatie wwoof, willing workers on organic farms, www.wwoofargentina.com daar zijn een honderdtal boerderijen bij aangesloten, van allerlei aard, van grote kwekerijen, tot kleine families, en anders plekken met groen. we zijn er zelf ook lid van, met onze B&B in de delta van Tigre.
u vindt er vast wel een granja van uw smaak bij.
groet,
stef
Geweldig handige site Stef! Dank!