vrijwilligers werk op wine farm

In het verleden kregen we af en toe de aanvraag om vrijwilligerswerk te doen op onze wine farm. We hebben een extra kamer en badkamer gebouwd om dat mogelijk te maken. We hebben daarnaast ook het logement (3 kamers) dat we willen uitbreiden. Er is dus altijd wat te doen. Locatie is op de wijnroute van Maipú (Mendoza), 18 km buiten de stad Mendoza in Argentinië. Bedoeling is mee te helpen in de wijngaard, olijfgaard, constructie en in ons logement tegen kost en inwoning. Heb je interesse dan kan je een mailtje sturen naar [EMAIL=“posada@caviereswines.com”]posada@caviereswines.com .
groetjes,
Hans
www.caviereswines.com

lijkt me leuk om te doen
voor mensen die zoiets willen doen, maar toevallig niet in de buurt van mendoza zijn, raad ik aan eens te kijken op wwoofing argentina. Daar staan allerlie lokaties op (ongeveer 100) waar je in tuinen, boederderijen e.d. kunt werken, 4 uur werk per dag tegen kost en inwoning.

Ik vraag me altijd af waarom mensen altijd zo nodig Engelse termen willen gebruiken, klinkt het anders niet dynamisch en modieus genoeg?

Los daarvan, leuk iniatief. Ik heb vorig jaar een biologische wijngaard bezocht in de omgeving van Mendoza en ik zou zeker nog wel eens wat meer willen leren over de productie van olijven en olijfolie. Ik heb wel het één en ander gezien en gedaan in Italië. Ik ben dit jaar nog twee maanden in BA en allicht plak ik er nog een paar weken vol rurale sfeer aan vast.

Dag Don Agucho,
de engelse term komt van onze naam: “Posada Cavieres Wine Farm”. Je mag ook wijnboerderij zeggen hoor.
Hans

Ziet er super uit Hans, leuk!!!
Als ik ooit nog eens in de buurt ben, kom ik even langs!

Zijn je wijnen ook in Holanda te koop?

Goed te weten, Hans, je wilt niet weten hoe vaak ik wel niet verzoeken voor vrijwilligerswerk / stageplekken krijg. Specifiek voor wijnbouw heb ik overigens nog nooit gehad, maar lijkt me erg interessant.

Groet,
Jan

tja,
't is gevarieerd. Een beetje op in de wijngaard, de olijfgaard, en dan ook de posada. Schilderwerk. We gaan misschien in juni aanvangen met constructie-uitbreiding van de posada. Dus een paar rechterhanden komen zeker van pas.
Hans

onze wijnen zijn nog niet in Holland te koop. Daarvoor was onze eerste oogst te klein. Maar inmiddels zijn we al aan de 3de oogst toe en zullen we binnenkort de 2de oogst op fles trekken. Dat zijn al zon’n 4000 flessen. Hopelijk vinden we daar een importeur voor in België of Nederland.
Hans

Kan ik in Argentinië buiten Mendoza wel makkelijk aan een fles komen?

Dat kan wel. We sturen op per doos (6 flessen).

Als ik in Buenos Aires ben dit jaar dan zullen we wel wat regelen. En ik ben er de persoon niet naar om zoiets uit het oog te verliezen.

Is het ook mogelijk om het voor een weekje te doen?
Ik ga alweer bijna terug naar Nederland maar ik zou heel graag zoiets doen voor een week, voordat ik terug moet.

Hoi!
Lijkt me super om te doen, ik heb Argentinië op de planning staan voor oktober dit jaar! Voor een weekje lijkt me super als dat kan, is het een beetje makkelijk te bereiken? Ik reis alleen dus km met het OV!
Groetjes

@Lonneke & Lotte > stuur rechtstreeks een mail naar Hans, de eigenaar van de posada: posada@caviereswines.com

groet,

Jan

1 like