Werken Op Chios

Sinds enige maanden heb ik een relatie met iemand die op Chios woont. Om vaak bij elkaar te kunnen zijn, wil ik graag op Chios gaan werken - tijdelijk of voor langere tijd.

Ik spreek goed Nederlands en Engels en ben Grieks aan het leren. Ik heb rijbewijs B.

Ik heb een universitaire opleiding (psychologie), heb jarenlange ervaring als computerprogrammeur (weet alles van Windows en MS Office). Ik heb een tijd als vrijwilliger achter een bar gewerkt, heb ervaring met redactiewerk en lay-outen van tijdschriften.

Mijn hobbies zijn wandelen, zingen en met mensen omgaan.

Alle serieuze reacties zijn welkom: a.m.smit@hccnet.nl .

Wat leuk !
Ikzelf ben ook opzoek geweest naar een baan op Chios. Wil terug naar het eiland waar mijn familie vandaan komt. Heb uiteindelijk een baan gevonden wat op het laatste moment niet door gegaan is. Misschien dat je bij jou wel lukt. Probeer Chios Tours eens ( Dat was mijn lucky shot ) www.chiostours.com. Zij doen best veel op Chios.

Wat ik je kan aanraden is ( weet niet of je deze mogelijkheid hebt ) als je op Chios bent een aantal bedrijven afgaan en jezelf verkopen.
Is wel de beste manier denk ik. Via internet lukt ook wel, maar veel Grieken zeggen het één en doen het ander is mijn ervaring.

Daarnaast leeft Chios grotendeels van het toerisme en is er daarna weinig te doen. Ik weet niet of je echt een vaste baan voor het gehele jaar wilt of seizoenswerk wat meer succes zal boeken. Seizoenswerk kan altijd uitmonden tot meer. Echter betwijfel ik of seizoenswerk wel voldoende voor je is met je capaciteiten.

Zou het leuk voor je vinden als het je lukt (denk het wel). Blijven volhouden.
Misschien dat je me op de hoogte wilt houden over de gang van zaken. Ben zelf ook nog steeds van plan naar Chios terug te gaan.

Met vriendelijke groet,
Stavros
icarus_helios@hotmail.com