Beste,
Kun jij mij helpen ik werk voor tui en ik wil 6 maanden volgend jaar in Aruba komen wonen.
Weet jij wat de huurpijzen zijn voor een huisje of app gemeubeld?
Waar rad jij mij aan voor ergens te gaan wonen
Perle D’or
Hoi hoi!
Ik ben op zoek naar een stage op Aruba. Weet iemand een website met een overzicht van bedrijven? Zoals de goudengids hier in Nederland…
Zit er op aruba een pepsi, redbull, Nike of iets dergelijks??
Ik hoor het graag!!!
Bedankt alvast…
Gr,
Paola
Hoi Paola,
Je hebt een Nikestore aan het begin van de Mainstreet (de winkelstraat op Aruba) Verder zit er geen Pepsi of Red Bull volgens mij. Wat zoek je precies voor stageplek??
Groetjes,
Angelique
Dankjewel Angelique!! maar ik ben niet op zoek naar een stage in een winkel. Ik zat meer te denken aan een salesdepartment maar dat zullen ze denk ik niet hebben op aruba of wel?
Ik wil een finance of marketing stage…het is alleen zo moeilijk ![]()
Is niet moeilijk, je moet alleen weten waar je moet zoeken. Probeer het eens bij ArubaTrading dit is een soort bijenkorf achtig concern, of Price Water house Coopers zit volgens mij ook op Aruba. Je kan het natuurlijk ook via een uitzendbureau proberen Doorenbos http://www.doorenbos.org/home/ doet volgens mij ook wel iets in die richting die je zoekt vraag het eens na bij hen ook als ze niks voor je hebben weten ze misschien wel waar je dan moet zijn.
Wat dacht je van Heineken of Balashi (lokale bierbrouwer)?? ![]()
Heineken is geen zelfstandig bedrijf meer op Aruba, het merk is overgenomen door een lokale wholesaler. Zelfstandig een stage vinden is vrijwel onmogelijk. Je kunt solliciteren maar zult vrijwel nooit een reactie krijgen. Werkgevers zien op tegen het gedoe van werkvergunningen en huisvesting en geven dan ook als het even kan de voorkeur aan Arubanen die in Nederland studeren. Vaak lukt het via je school. Ik weet dat bijv. Hanzehogeschool vaak stages op Aruba regelt voor haar studenten. Er was een stagebureau op Aruba aktief (ik geloof www.arubastage.com). Misschien even googlen. En voor prijzen van Perle d’Or kijk je toch even op hun website of stuur een mailtje, dan heb je meteen de laatste tarieven en vooral beschikbaarheid, want ze zitten bijna continu vol.
Succes
Hoi iedereen,
Ook ik heb de kriebels te pakken, en wil graag voor een tijdje gaan werken op Aruba. Ik ben kinderpsychologe van opleiding en werk momenteel in een algemeen ziekenhuis op de kinderafdeling. Van één van de cliniclowns hier heb ik al van het HO Hospitaal gehoord. Heb al een brief gestuurd, maar er is geen functie op dit ogenblik. Hebben jullie nog een idee waar ik zou kunnen gaan solliciteren? Is er een site met vacatures (in sociale sector)? Is er eigenlijk nood aan kinderpsychologen of wandelen er daar veel van rond op Aruba (woon in België en heb begrepen dat wij laatste keuze zijn)?
Alvast erg bedankt!
Karen
Hoelang mag je totaal voor vakantie op Aruba blijven?
Verschilt een stage- t.o.p.v. werkvergunning?
Aangezien ik vier maanden op Aruba wil zitten…
Als je een Nederlands paspoort hebt mag je 180 dagen per jaar op Aruba verblijven. Het wordt goed gecontroleerd via een computersysteem en de douane is streng. Je mag tijdens je verblijf niet werken. Als je alleenreizende jongere bent zullen ze zeker vragen naar je retourticket en je kunt vragen verwachten of je voldoende geld hebt om het vier maanden uit te zingen. Natuurlijk moet je ook een verblijfadres opgeven. Een stagevergunning is gemakkelijker doorgaans, die kun je niet zelf aanvragen, maar altijd tezamen met je stagebureau. De vergunning is heel strikt, je moet weg als de vergunning afgelopen is. Je krijgt niet altijd een vergunning. Er moet een serieuze stageplaats zijn die jou ook in staat stelt tijdens je verblijf in je onderhoud te voorzien. Er komen nogal wat avonturiers naar Aruba die problemen veroorzaken, dat is de reden dat de douane nogal streng is geworden.
hoy, mijn naam is smet bianca , en ik ondervind dat jij zeer veel van het eiland af weet ? ik ben nu net 2 dagen terrug in belgié , ik ben 14 dagen op vacantie in arruba geweest !
ik heb ook 10 jaar horeca ervaring , ik ben nu zelfstandig nagelstyliste en ik doe relax massagekes en ben perfect 2 talig ! zo nu was ik ook echt gebeten door het eiland , dat ik ook een weg aan het zoeken ben om daar te kunnen wonen en werken , ik vond de live zanger die in de paddock live kwam zingen echt supper , ik zing namelijk ook niet slecht , ken je hem toevallig ? hij is ook arubiaans , maar was een beetje verlegen om hem iets te vragen ! maar daar naast als jij goede tips voor me mocht hebben ? zou zeer lief zijn , want hey inderdaat hoe begin je hier aan he ! groetjes , bianca
Beste Bibbi, Ja ik woon hier al jaren dus ken Aruba inderdaad goed. Ik weet wel welke zanger je bedoelt maar ik ken hem verder niet. Jouw tweetaligheid is hier niet van belang helaas, tenminste als je bedoelt Nederlands en Frans, want Frans is hier geen taal die gesproken wordt. Belangrijk is Spaans en Engels naast het Nederlands. Als Belgische zul je hier niet snel een baan vinden, je hebt een werkvergunning nodig en jouw beroep wordt eerst getoetst aan de arbeidsmarkt. D.w.z. dat een werkgever eerst moet onderzoeken of hij beslist geen Arubaanse kandidaat kan vinden, alvorens hij een medewerker uit Europa mag halen. En dan gaan Nederlandse kandidaten altijd nog voor boven Belgische. Er zijn al zoveel werklozen op het eiland nu dat men hierop echt streng is. Zolang ook hier de crisis voortduurt en de economie hier het erg moeilijk heeft zou ik eventuele emigratieplannen maar even in de koelkast zetten.
***hoy, ***
***ja ik besef dat de krisis momenteel overal heefd toegeslagen , en als je nu iets zou kopen op aruba ? ***
hoe gaat het dan met de verguningen ? hey dank je wel alvast he , als je de zanger moest tegen komen dan mag je gerrust mijn i-mail aan hem door geven , als je wil ? [EMAIL=“smetbianca@msn.com”]smetbianca@msn.com dan ziet hij zelf maar wat hij er mee doet , ik heb namelijk zelf 8 jaar zang opleidingen gehad , misschien om de intresse te delen he , nooit heb je vrienden te veel toch ! x
hoi,
ik ben er weer eventjes , zou ik mogen vragen aan jou , hoe jij zelf op aruba bent terrecht gekomen ? of wat je precies doet van werk ? en of je ook weet er zijn toch ook een paar belgische zaken op aruba ? cilo onder andere is belgisch toch he had ik begrepen ? graag hoor ik nog iets van jou , bedankt alvast , x bibbi
Hi Bibbi
Het maakt niet uit of je eigendommen hebt op Aruba, dat maakt geen enkel verschil voor een werkvergunning of verblijfsvergunning en staat er helemaal los van. Dus helaas, dat gaat niet werken. Zoals zoveel Nederlanders heb ik op een gegeven moment een baan gevonden op
Aruba. Ik heb een beroep in de zakelijke dienstverlening waar destijds veel vraag naar was. En we hebben het zo naar onze zin dat we nooit meer weggegaan zijn. Inderdaad is er een bedrijf ‘Taste of Belgium’ met een paar bedrijven (o.a. Cilo, Bistro en nog twee andere waarvan ik even de naam niet kan herinneren) maar dat zijn investeerders die een flink bedrijf hebben opgebouwd waar merendeels Nederlanders in dienst zijn. Ik weet eigenlijk niet of de eigenaar ook echt Belgisch zijn, ikzelf ken ze niet. Genoeg antwoorden zo?
hoy,
ja toch nog bedankt voor jou antwoorden , ik ga waarschijnlijk in september terrug naar aruba , op vacantie dus ja ik bekijk het wel , zo in ieder geval , we zien wel wat er gebeurt , vele groetjes bibbi x
Na de zomervakantie zou ik graag willen werken op Aruba in het onderwijs.
Hoe kan ik het beste te werk gaan?
Ik hoor heel graag van jullie!
Groetjes Maaike
Hi Maaike
Als je docent bent voor basisschool of middelbare school (in dit laatste geval in een vak wat hier ook gevraagd wordt, dus bijv. liever geen Duits), neem dan contact op met het Arubahuis in Den Haag. De scholen werven doorgaans alleen rechtstreeks dus zonder bemiddeling van een intermediair. Ben je iets van klasseassistent of zo, dan wordt het een heel ander verhaal, dat soort posities worden lokaal ingevuld.
Succes.
Hallo Maaike,
Ik werk zelf sinds november hier op Aruba. Ik zou gewoon wat open sollicitaties rondsturen, zoals naar DPS, SPCOA etc…
Groetjes
Hai Melanie en Grumpy,
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ben idd een leerkracht voor het basisonderwijs. Ik zou graag in het nieuwe schooljaar willlen beginnen, als dat mogelijk is.
Melanie jij zegt: open sollicitaties sturen, hoe kom ik aan die adressen? Heb jij het ook zo gedaan? Werk je ook in het basisonderwijs en hoe bevalt het? Als ik vragen mag…
Grumpy jij zegt contact opnemen met het Aruba huis, bedoel je dan dmv een sollicitatie brief, want ik zie er geen vacatures voor het onderwijs opstaan?
Graag hoor ik weer van jullie, voor nu alvast heel erg bedankt!
Groetjes Maaike